söndag 17 maj 2009

Inspirationslös och tidsbrist!

Dagarna rullar på... en hel helg har dragit förbi och jag vet knappt va jag gjort!
Har inte skrivit på flera dagar. Har inte haft nån inspiration och det känns också som att tiden inte räckt till... på nåt knepigt vis.
Fredag så var det mest utejobb - eldning som vanligt men nu är iaf stora högen med kvista borta. Jag har kört ganska många lass till skogs så allt är inte eldat.
Gjorde slag i sak och hälsade på Annica, ha länge vilja kolla in båten - jag har bokat in en provtur så vi får väl se om man överlever eller om den ens kommer ut på sjön - det är mycke´jobb me´en båt... men Annica, jag ser fram emot en färd på Hellvattnet.... glöm inte sätta upp de nya hållarna... kan va bra så att säga...
Fredagskvällen jobbade vi på bygdis. Krattning och plocka skräp, elda så klart... vi va inte så många men det som blev gjort va ju bra. Vi avslutade med hamburger grillning. Kom hem vid 22... trötta pojkar kan jag säga. Mamman unnade sig att va vaken till tolv.

Lördag... Arbetsdag på skolan. Jag vaknade med en enorm pollen allergi. Nös och snöt mig om vart annat. Jag tänkte att idag går jag inte ut över huvudtaget. Med lite medicinering så blev det bättre fram mot 11 tiden. Då va det dags att svida om till kalaskläder - Farbror Arne bjuder till 50-års kalas på Bygdegården - Soppa och tårta!! Kanongott - GRATTIS ARNE!!!
Där blev vi kvar tills närmare tre... många roliga att tala med. Klantigt nog knäppte jag inga kort. Får kanske be Arnes bror om några eftersom han va flitig med mobilkameran...
När vi åkte hem fick vi med oss kusintjejerna - pappin skulle på fotboll och nåt annat kalas så de fick stanna här ett tag.
Kvällen bjöds vi till 10:an... Ädelostpaj och Vilda Wästern klädprovning... Ja, om vi blir så särskilt snygga är ju frågan men kul ska vi ha... det kan jag sätt 1000 spänn på!

Vi fick en rapport från de stackars scouter som va ute och paddlade, nästan alla hade tippat och hjälp! I denna kalla kväll - 3 grader... å blöta barn - inte bra.
Söndagskolsfröken kom och hämtade en påse kläder och gav sig iväg till kanotstugan... där de skulle sova. Jag skickade med henne en snygg Sundbergs tändare och uppmanade henne att göra upp eld i stugan innan kanotisterna skulle anlända. Det tar sin lilla tid innan det blir varmt i stugan. Man har ju tillbringat rätt många kvällar och nätter i Uberg-stugan så jag vet hur det kan vara. Jag är inte ett dugg avis på dessa scouter... burr. Själv la jag mig och såg en film när jag kom hem - en klassiker som jag inte kan se för många gånger - Colin Nutleys UNDER SOLEN. Givetvis somnade jag men det är ju bara att göra ett nytt försök en annan kväll!

Söndag.... solen gassar och barnen har fått sig ett bad och nu är de i lekparken. Jag måste nog gå ut och känna på solstrålarna!
Detta va en liten uppdatering från helgen som varit - lugnt och stilla.... men en bra helg ändå!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Glömde ju skriva på förra, att vilka barndomsminnen jag fick när jag såg Lantmannakepsen.
Morfar var ju chef på lagret när jag var liten, så man är ju lite uppvuxen på lantmanna, så det var ett kärt minne.