måndag 11 maj 2009

Ensam...


Måndag... Rickard har åkt till Norge igen. Det blir som vanligt lite tomt och en omställning att helt plötsligt bara vara tre här hemma!

Livet går sin gilla gång och allt funkar på nåt sätt ändå!

Vi har varit ute hela dagen idag. Krattat kvistar - vilket börjar vara en vana... den ständiga ris-röken från vår tomt börjar också vara en vana för oss och våra grannar. Själv stinker jag som en böckling... men det är härligt! VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR!!!
Jag har iaf börjat restaurera mitt växthus. Nu är det fritt från glasskärvor som tur är... det va ingen vacker syn men nu är det dammsugat i minsta detalj och nya rutor är på plats... måste bara beställa fyra nya sen är det bara att plantera och inreda med årets växter. Det blir nog som vanligt - tomater och gurkor... rätt skoj med egna grönsaker, fast det ska ju skötas också. Lite knepigt när man är på språng. Risken finns att vi blir borta en del den här sommaren... om vi nu ska bygga stugan i Docksta... men det ska nog gå bra på nåt vis. Får väl leja in en trädgårdsmästare?!

Ikväll fick jag besök av en gammal vän... en som snart håller på att växa igen men han är ändå en av de bästa vänner jag nånsin haft! Kul att få surra en stund.

Nu när kvällen kommer så är det som om luften går ur mig... känner mig helt tom på nåt sätt. Imorgon ska jag på jobbet. Grabbarna ska ska på dagis och väskan ska packas... eller är allt redan där?? Har ingen riktig koll på vad som är vart?! Besvärlig årstid... ska man ha långkalsonger eller inte? Själv tror jag att jag skippar långisar... Trodde att jag skulle på ta mina nya skor som jag köpte i lördags men nån klantskalle har märkt upp min vänstra sko helt fel... det är ingen 38;a det är snarare en 36:a... å jag kan omöjligt få in foten i skon... hoppas bara att de har ett par till så att jag kan få byta ut dem. Nog är det väl "klåen" när man äntligen fått tag på ett par skor man gillar så ska det va nåt fel.... Jag byter dem imorgon!!

Nåt annat som oxå kan bli helt fel är när man ska skriva SMS... Jag är något av en mass-sms-are...

Här är några knepiga ord som kan bli riktigt fel....
Läsk - blir karl
Kallare - blir källare
Nord - blir mord
Hallå där din glade, ska du och jag ta en pratstund - blir Hacka får din ilade, slå eu mai va dö spåt stumf?
Helt obegripligt om man inte är uppmärksam på vad man skriver. Ja, det är svårt att skriva SMS med T9 om man inte är van.

Så till den stundande Vilda Västern festen.... Nu är det klart... biljetter finns att köpa hos festkommittén - till det ringa priset av 200 kr... mat och musik... snabba på för det är en strykande åtgång på biljetterna.
Boka in den 22 maj... för ett riktigt vilt partaj i västen... Rätt som det är så dyker Zeb, Luke och Dalatons upp.... ingen kommer att gå säker.... så kom och partaja med oss!!!!

Nu är det dags för sängen... jag är så himla trött hela tiden... den är väl den här förbaskade pollen medicinen. Man går omkring som en zombie och nyser och jäspar om vart annat...

Jag ser fram emot en ny underbar morgon?! Menade jag verkligen det där?? Jo, bara jag kommer mig upp ur sängen och killarna är lämnade på dagis så är det rätt okej... Bara solen skiner så är det rätt trevligt att köra mot stan!


Tack för idag och god natt säger jag!

1 kommentar:

annica lygdman sa...

ganska fågla typiskt att man missa denna stundande fest!! Låter hur kul som helst. Men kanske hinn Anki å jeg svänga in på en liten drink innan vi drar mot Gideå sas...Ni skulle lejt nån som fotar ALLA utklädda tycker jag!! Kanske me en raffi bakgrund me kaktusar och grejer, Nä nu svävar ja ut... Haha sovgott!