tisdag 12 maj 2009

T som i tisdag,


Ja, vilken underlig rubrik men det blir liksom svårare och svårare och hitta unika rubriker... så varför inte - T som i Tisdag!!
En helt underbar dag om jag tänker efter. Soligt och grannt... har hunnit med en hel del bra och viktiga saker på jobbet. Har äntligen fått till mitt arbetsgivarintyg så nu blir väl fuck-the-fack glada också! Har inga höga tankar om facket kan jag säga... UNIONEN - låter som nån otäck organisation som låser in och hjärntvättar människor... eller... inte vet jag.
Nu ska de få mitt brev och de lär väl komma med vändande post - rödmarkerat det vi missat eller skrivit fel eller nåt annat som vi gjort rätt som de vill att vi ändå ska göra om. Jag har än inte lyckats skicka ett brev till facket som de inte skickat tillbaka. Kanske har de ett avtal med Posten att göra så bara för att vi fattiga stackare ska köpa frimärken för våra sista slantar!!

Hoppsan - hade inte det här varit en trevlig dag?? Jo... jag blev bara lite upprörd.
Lunchen spankulerade jag runt på stan... bytte mina skor - eller rättare sagt den ena skon som va för liten... Nu sitter de som gjutna. Åkte till jobbet i Foppatofflor i morse. Rätt skönt för fötterna men så lagom vackert!
Efter skobytet så va jag på loppisen och köpte mig en gardin som jag ska se om jag ska sy mig en kjol av till festen - kan bli bra - vet inte riktigt än!! På vägen tillbaka till jobbet så köpte jag mig lite mat... en falaffel-rulle... - Jag va på väg till min ordinarie lunch-krog... korv-mojen men en något musikalisk och reklaminspirerande Skorpedsbo tyckte att jag skulle testa nåt nytt - Man måste vidga sina vyer.... sagt och gjort - Bra betyg till dagens lunch! Kostade bara 25 spänn också!
När arbetsdagen va slut så skulle jag till Mr Nordemans Bil och låna hem den där bilen som fanns på det tidigare inlägget. (Bytte till mina nya skor först - man vill ju inte komma in där som en "lantis" i foppisar) Snygg som bara den va bilen - å det finns ju fler på den här byn kan man ju säga... Synd att man inte får köra hur fort man vill när man bara lånar en bil - hur ska man annars veta hur fort å bra de går?? Grön reg-skylt = fri fart, Eller??

Idag har jag även hunnit titta in på FESTPRISSEN, skulle beställa Dalton-gängets kläder på nätet men lyckades inte... Ewa Åhlen löste mitt bekymmer och beställde tre randiga-brödra dräkter... Hämtas på torsdag!
Torsdag ja, en dryg dag som jag helst av allt har lust att rycka ut ur almanackan.... Fast det går inte så det är nog bäst att surt lida sig igenom den dagen. Varför?? Nja - det håller jag nog för mig själv!

Ikväll har grabbarna varit på barngympa - de gillar de skarpt! Undertiden fick jag mig en snabb kopp kaffe hos grannfrun.... tack.. det behövde jag efter en lång dag! Tur att farmor hämtade killarna på dagis eftersom jag blev lite sen.

När vi kom hem ville jag ut och köra mera bil.... tralllllallaaa... Drog till Överå och överlämnade biljetter till två festkommitté-typer. Nu är alla biljetter utdelade till de som ska sälja.... De går verkligen åt som - va va det Linda skrev... Tequila i Skorped, eller va det i öknen eller... ja nåt va det. Biljettförsäljningen rullar på kan man iaf säga!
Barnen som va trötta somnade i mammas nya lånade bil så där får den ett gott betyg. Låt mig säga 5 rattar av 5 möjliga!
Men sovande barn innebär också bära dem upp till sängen - inget för en diskbrocks-morsa... jag gjorde det ändå och som tur va så gick det bra.
Denna dagen som det inte fanns så mycket att skriva om blev ett sjujäkla långt inlägg, trots allt. Hur bär man sig åt att skriva så mycket om ingenting??

Har talat med Rickard flera gånger idag... han råkade bli utan väska när han flög igår men som tur va så kom den tillrätta idag så nu har han både dator och rena kläder!

Nej gott folk... det blir inte roligare än så här.... Imorgon åker jag till stan i en glänsande silverbil... fast det gör jag ju varje dag.. ha haaa...
Kramar till folket!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Hej igen, inser när jag kollar in din sida, hur länge sen jag var på datoren.
Hahaha, ja klaga på foppisar du, men tänk på oss stackare som inte kan gå i annat.
Man kan undra varför du har lånat en ny bil, är det dax att byta kanske, har ni tröttnat på att laga den andra??
Nu ska jag på kalas, och hinner inte läsa mer just nu, har just knåpat ihop ett kort så det är bara att ta röda lågan och dra iväg, hoppas att allt är väl med dig, ska läsa vidare senare idag, kramen kramen//Anga