lördag 18 december 2010

Tomtebesök!

Det va inte den här tomten som kom till oss idag,
Den här tomten träffade vi i Lännäs!
Här har det gått i lugnt tempo idag. Det har fortsatt att snöa och det är tur att det finns hjälpsamma traktorförare som skottat bort det värsta. Nu ser det ut att lugna sig med snön iaf.
Axel har mått bra idag men det känns att det är andra natten på en vecka som jag inte sovit nåt på.

Vi har gjort lite trolldegsfigurer idag. Måste ju hitta på någonting när man inte kan gå ut eller gå till kompisar.

Ikväll kom TOMTEN och knackade på fönstret. Han va få-ordig men det va dock en tomte och på frågan om han kommer på julafton svarade han JA! Å det är väl huvudsaken.

Nu är det iaf bestämt, mormor och morfar kommer hit på julaftonsdagen. Det blir paket, gröt och lugn och ro... Det känns bra.
Nu håller jag alla tummar att jag slipper den här jäkla magsjukan. Jag snorar och snörvlar och känner mig rätt matt... kan inte det få räcka??!

Dags att duka fram nån delikat middag till mina små troll! Ikväll blir det Robinson final.

Inga kommentarer: