onsdag 8 december 2010

Julmust och tomtepost!

Vi har varit på träning i bjästa och idag hade vi farmor med oss. Det va trevlig med lite sällskap! När vi kom hem va vi jättehungriga. Mackor med leverpastej och rödbetssallad kan man väl få unna sig då. Vi tog även ett glas julmust.
Grabbarna fick se en stund på Bonde söker fru och sen va det kväll för dem.
Vi läser ur en tomtebok varje kväll - en jättefin bok som handlar om vad tomten har för sig så här års. En sida för varje dag ända fram till julafton.

Ikväll har vi även fått adressen till Tomten... Skickar man brev till honom så skickar han en julklapp tillbaka... Så imorgon blir det till att snickra ihop två brev.

Igår fick jag ett trevlig brev på posten - GRATTIS du har vunnit i Mildas tävling i Pernillas Värld. Det va en överraskning ska jag säga. 200 kr att handla för i vilken matbutik jag vill... Inte illa! Det kan jag behöva så här i julklappstider.

Nu har jag lite att fixa med innan det är dags att stänga butiken för idag.

Inga kommentarer: