lördag 25 december 2010

En sån dag!

Nu har vi öppnat paket, träffat tomten, mumsat gröt och kramats åt höger å vänster. Alla va nöjda och glada när nu kvällen led mot sitt slut.
Vi har haft en jättetrevlig dag - trots den bitande kylan.
Mamma och pappa kom hit och åt lunch med oss och sen va det julklapparna som stod i centrum. Jag fick full pott på önskelistan. En ny mixer, ett stort lakan, pengar till en eldkorg... å lite annat. Bara bra saker. Grabbarna fick också en massa fina saker och de va så nöjda över allt.

Lite tidigare idag så hamnade Axel i en julaftons-svacka... man kan lätt göra det när man väntar och väntar... Då stack jag åt dem ett lagom hårt och stort paket... De fick varsitt Nintendo DS... Gissa om Axel blev glad... han tackade om och om igen ... kul när de får nåt som de uppskattar så mycket.

Ikväll när vi summerade kvällen/dagen fick han tårar i ögonen och sa; Du fick ju inga paket... å jag fick massor - Jag fick så fina saker att jag ska inte ha några julklappar nästa år... Det blev orättvist.
Jag fick ju visst paket men inte lika många som barnen och så ska det ju vara när man är vuxen. Men det va roligt att han tänkte på mig också och inte bara sig själv.
Tårarna förvandlades till skratt och en massa finurligheter medan lillebror snarkade gott. Imorgon ska vi bara mysa och ha det bra med alla nya filmer, spel och annat kul. Det är ju det som är juldagen. Pyjamas hela dagen!
Nu ska jag avsluta den här julaftonskvällen med att ta en chokladbit ur årets alladinask... en underbar ask med många goda praliner och bara är ett måste till varje jul. Sen ska jag slänga in lite ved i pannan, borsta tänderna och  gå och lägga mig.

Julen gör mänskan god och glad... eller hur det va... Nu börjar en ny nedräkning och det är bara 180 dagar till midsommarafton!!

Natti natti!!

Inga kommentarer: