onsdag 29 december 2010

En dag kvar

Imorgon kväll så kommer förhoppningsvis Rickard hem... Om vädrets makter är med oss så rullar han väl in här nån gång vid 22-tiden.
Konstigt nog så vänjar man sig vid att sköta det mesta själv... men vissa dagar går det inte att få ihop alla pusselbitar så då är det tur att det finns snälla släktingar och vänner.
Ikväll fick Nils stanna hos kusinerna och slapp åka med till träningen i Bjästa. Jag åkte och kollade utbudet på Eldorado... trodde att det skulle finnas nån fin fin rea men tyvärr så hittade jag inget - många fina plagg men inget som jag va ute efter.

Nu närmar sig det nya året och det är alltid samma vemod för mig. Jag vet inte varför men så har det alltid varit. MEN det roliga är ju den fest och middag vi ska ha tillsammans... Det känns kul.
Efterrätten är klar men resten ??? Har inte menyn riktigt klar än men jag har mina små planer... Vi får väl se vad det slutar med - En gröt kanske??!! Nja, inte riktigt - det ska nog bli nåt roligare än så. Jag har ju frysen full med kött så nog ska vi bli mätt!
Det är kul med bjudningar så det ser jag verkligen fram emot!!  Raketerna ska köpas imorgon men det har jag "lejt" bort till  kunniga pyrotekniker... vi får väl se vad de kommer hem med - rätt va det är så slinker de in på sytemet och köper sponk för hela slanten.... Aja baja!! ??

Nej - nu ska jag luta mig tillbaka och varva ner... dra på mig pyjamasen å snart krypa ner bredvid en varm och skön Nils... Har flera sidor kvar i min bok så det är rätt lockande att gå och lägga sig... å andra sidan är det här sista kvällen som "jag får bestämma helt själv när jag ska gå och sova" Hur va det med herre i sitt eget hus?? eller Bra kvinna reder sig själv....??
Nåväl - nog bestämmer jag själv men man måste väl vara "solidarisk mot gruppen" (citat - sällskapsresan)

Hur de nu än må va så gör jag precis som jag vill IKVÄLL iaf!!

Inga kommentarer: