onsdag 1 december 2010

Första nedräkningsdagen!

Så har vi då börjat att räkna ner... Det är många dagar kvar tills Rickard kommer hem men som sagt, en dag mindre!!
Det har varit en kall och ruskig dag men jag vågade mig ut på lunchen för att handla lite förnödenheter så man kan sminka över alla rynkor...?! Jag hann även köpa några julklappar till grabbarna. Man måste ju börja nån gång.
Kom till dagis och då va det glögg-bjudning där!! Så mysigt. Det doftade nybakt i hela koridoren och tydligen hade de bakat rullrån på fritids - Jättelätt sa Axel så i år är det han som får baka rån!! Själv har jag aldrig provat.
Glögg-bjudning på Bakfickan - alltid lika mysigt!!
Det fanns både glögg, must och pepparkakor.
Det tackar man inte nej till!
Trots att vi va rätt deppiga igår så har humöret varit betydligt bättre idag. Axel drog på miniorerna, Nils kollade en film och själv tvingade jag mig en trappa upp för att bestiga MC:n d v s mördarcykeln. 10 km lyckades jag trampa och samvetet känns redan mycket bättre. Lat som man är hittar man alla anledningar att göra andra saker än att motionera. Får nog tvinga mig själv till en tur imorgon också...
Axel och jag gjorde lite andra övningar också... men det blir nog ingen vana.

Bästa av allt ikväll va att vi fick ett livstecken från Kazakstan - Rickard har kommit på plats och jag känner mig rätt lugn. Han lät förnöjsam och då känns det bra! Har faktist varit lite orolig idag... man vet ju aldrig. Själv hade jag aldrig utsatt mig för detta äventyr!

Paket till årets paketkalender!
Ikväll har jag suttit som jag alltid gör dagen före den 1 december... 48 paket ska slås in och hängas upp - Barnens kalendrar är en höjdpunkt å då kan man ju helt enkelt inte sluta... hur drygt det än kan kännas.

Farmor kom också på besök... TACK för det - Alltid lika mysigt att få prata en stund!

Nu ska jag gå och lägga mig - känner mig rätt trött och sömn ska man ju visst bli smal av så jag tror jag tar en låååååång sovmorgon imorgon men vem ska skicka Axel till skolan?? Blir nog till att stiga upp kl 7 iaf men det känns ju bara kul för imorgon är ju första avsnittet av julkalendern!!

Nej, det va nog allt för idag. Jag går och lägger mig och drömmer sött om nån jag längtar efter! Natti natti!!

Inga kommentarer: