fredag 10 december 2010

Koka knäck!

Ikväll packade vi picknick korgen med lite annorlunda saker. Sirap, grädde, cocosfett, julmust och apelsiner - jo, just ja, ett paket nejlikor också...
Vi hade bestämt att vi skulle koka lite julgodis på 10an ikväll... skulle först bli i eftermiddag men säg den tid som räcker till... Det gjorde inget för jag hade fullt upp iaf.
Vi började med att sno ihop två pizzor och jag hade med mig en stor bytta med sallad... Vi mumsade och åt och sen så började knäck kokningen. Vi gjorde även ischoklad, nån vitchoklad röra med polkagrisar, machmallows (hur tusan stavs set) med puffat ris... Ja, ni förstår ju hur bra allt blev. Det blev också rätt kladdigt på golvet... men det ska väl vara så när man anväder det sötaste sött i alla valörer!
Många härliga skratt och en mycket trevlig kväll.
Grabbarna va helnöjda och tyckte att det va jättemysigt. De dekorerade apelsiner med nejlikor. Nils hade en mycket speciell stil men varför vara så traditionell...??

Lag lovar att lägga in lite bilder imorgon. Nu är jag så trött så nubara måste jag gå och lägga mig. Det är träning imorgon så det är bara att ställa klockan och se till att komma upp i god tid. Vi hinner iaf se julkalendern och dricka kaffe... det blir nog toppen med en sväng till Bjästa.

Hinner vi åker vi nog till Östergensjö också - det är bråda tider så här års. Vi har ju lucia på kyrkan på kvällen också.
Jag har även en inbjudan till Högbyn men hur jag ska få inte det i mitt schema vet jag inte... men det ser vi imorgon hur läget är då.

Natti natti

Inga kommentarer: