onsdag 22 december 2010

Skit-kallt!

Äré inte snö så är det kallt... Just nu är det skit-kallt. -29 grader. Jag är rätt less på kylan. Man drar sig för att gå på affär´n och köpa en liter mjölk, men man kan ju inte hälla julmust på gröten... hur go nu musten än är.
Jag tror att jag har läget under kontroll iaf. Granen är klädd, klapparna klara och det återstår att slå in tre paket - sen är det klart!
Jag hade nån fler inplanerad men kylan sätter stopp för mina planer... Jag vägrar att gå ut eller fara nånstans när det är så här bistert.
Ikväll for vi till Bjästa på hockeyträning - det känndes varmt och skönt att gå in i hallen - tack å lov för det. Efter träningen åkte vi till Nordhallen och köpte en blomma och sen vidare till Malin och Björn. Där fick vi träffa en glad bebis, en söt tjej och en trevlig kaffestund. Kul att se hur de bor och har det - har liksom aldrig kommit mig för att hälsa på tidigare men nu när jag vet vart de bor så kan det bli fler kaffekoppar när man ändå hänger i Bjästa lite nu och då.
Det va mysigt att hålla i en lite bebis - va verkligen en glading och "knak" så det hette duga.

¨När vi kom hem blev det Bonde söker fru... men herre gud va konstiga personer. En som strular bort alla tjejer, en som hånglar runt med flera och en som inte ens kan kosta på att ge bort en kram när hon får en present... HON hade ju iaf bett om en karl, valt ut dessa och valt att åka iväg med denne... lite kan man väl bjuda till - man må va blyg men det får finnas gränser... Tragiskt.
Annat är det med Ölandsbonden - han är ju något normal och har båda fötterna på jorden...
Va i hela friden är kärleken??
Var min kärlek är har jag full koll på och nu börjar jag tycka att han borde vara hemma. Nu är det snart bara en vecka kvar tills han kommer hem. Nu börjar en ny nedräkning!!

Dags att kasta in lite i pannan - det behövs kan jag säga - Borde ha tagit in lite bjökved så det håller nåt tag. Sätter väl upp det på "Att göra listan" inför imorgon. Ett varmt hus är ju trevligt!! Det är såna här dagar som man bara vill ha en VEDSPIS!

Detta får sätta P för denna dagen - imorgon är det stora städardagen och detta ska givetvis göras grundligt...
Dan före dopparedan!

Inga kommentarer: