torsdag 2 december 2010

Glad...

Underskatta aldrig att göra nåt oväntat!
Strassburgare i en julig-burk.
Det va gulligt gjort av Dagmar!
Vilken tur man kan ha.
Jag blev jätteglad ikväll - Jag hade just cyklat 10 km och tittat på skidskytte. Vet inte vem som hade det värst - jag eller dem. Jag svettades och de hade rimfrost i skägget - burr va kallt det såg ut att vara för skyttarna.
Jag slängde mig i duschen för att ta grabbarna till bibblan. Då kom det en bil, jag trodde nån ville köpa julgranar MEN så va det inte... Det va Dagmar som tittade in, hon hade fått en ingivelse som hon sa... Hade bakat kakor, hennes goda strassburgare som jag bara älskar. Det va så oväntat och jag blev så GLAD. Jag satte på kaffepannan och fick en trevlig pratstund.
Vilken cool kvinna - hon har en toppmodern mobiltelefon som jag knappt förstår mig på. Visade en massa finesser så nu blir man ju rakt sugen på å byta telefon.
Tur att mina SPF:are på mobiltelefonkursen inte är lika moderna för då hade jag ju inte platsat som cirkelledare.
På tal om det... idag hade vi avslutning på kursen. Jag tror och hoppas att de har lärt sig ett och annat och att de framförallt VÅGAR trycka och testa.

Dagen har för övrigt varit rätt så bra - blev bjuden på smörgåstårta till lunch så nog behövde jag ta en cykeltur ikväll... borde nog ha cyklat lite längre men se de orkade jag inte å inte hade jag tid heller.

Axel va nöjd som tusan - hans jultidningar har kommit så även hans premie - en bärbar DVD. Den har han testat ikväll! Så nu alla som handlat av Axel  är det dags att skramla fram lite kontanter - Böckerna kommer att levereras endera dagen! Å ni som handlat lite barngrejer - vi levererar det diskret utifall att det är en mellanlandning innan de hamnar hos tomten.

Men hur for det med bibblan ikväll då? JO, vi hann dit också... en hel kasse böcker blev lämnad men även hämtad... nu har vi läsning för hela veckan och mer därtill.

Å så en rapprot från sambon; Han är på plats och allt flyter på.... Jag ringde och väckte honom inatt, va inte det snällt så säg...

Nu ska jag inte surra mera - blev ju ett mega långt inlägg och ändå har jag massor kvar att skriva. Antar att det kan komma mera om vad vi gjort idag.... men man kan ju alltid hålla på lite!!

Tack å hej!

Inga kommentarer: