lördag 4 december 2010

Första luciakvällen!

Andra advent - imorgon tänder vi det andra ljuset!
Så har vi rivit av första luciakvällen. Många barn deltog i luciatåget och det va som vanligt jättemysigt i bönhuset i Önskan. Tusen tack alla som arrangerar detta - Vi köpte lotter för många pengar och drog hem tre vinster - 2 chokladkalendrar och ett notisblock!
Grabbarna tyckte att det va jättekul och när vi kom hem myste vi till i soffan med Göta kanal 3... lite spännande mellan varven och en rätt dålig film om man får vara kritisk.
Den slutade iaf bra och sådana filmer gillar jag.

Innan vi åkte till Önskan fick vi en trevlig middag hos farmor och farfar. Det är härligt att bli lite omhändertagen ibland.

Nu är det kväll i huset - grabbarna sover och det borde även jag göra. Jag ska lägga in bilder från kvällen imorgon - orkar inte föra över några bilder från kameran ikväll.

Imorgon är det andra advent - vi har lovat varandra att bara vara ledig - baka lite - ta fram tomtar och göra lite mera julmys på grabbarnas rum. Vi ska även spela BingoLotto - Axel och Nils har tjatat om att vi ska köpa lotter och nu ligger det två i min väska och bara vill bli spelade. Förhoppningsvis så vinner vi storkovan och kanske en bil... Det skulle väl inte vara så tokigt.
Nu kom jag på att jag även har en HarryBoy i börsen - måste kolla om jag kanske redan är miljonär... Om jag är det eller ej avslöjar jag imorgon.

Natti natti

Inga kommentarer: