torsdag 8 april 2010

Sååå tyst...


Här är det tyst och stilla - sååå tyst - så ensamt. Mina små älsklingar har åkt på semester - En fjälltur med farmor och farfar.

Detta blev bestämt i morse. Axel frågade farmor igår om han fick följa med och idag kom beskedet - JAPP, det gick bra att följa med å då blev det även aktuellt för lillebror. De va så spända inför resan. Ja, det va rätt spännande för mig också som panik-packade alla grejor som skulle med. Jag är ju inte van att de inte är här hemma så då blir allt så konstigt. Jag är nog en ganska stor hönsmamma trots allt.

Det är nog bara 2 nätter sen Nils föddes som jag sovit själv i huset. Inte konstigt att det är en mysko känsla.

Jag hoppas att allt går bra för fjällsresenärerna och att vädret blir bättre imorgon... Regnade visst ikväll när de anlände.


Själv så snorar och fryser jag. Håller på att bli förkyld. Skit också - känner mig riktigt kurig men det ska väl rätta till sig bara jag får lite sömn.

Jag ska jobba imorgon så det är väl bara att ta en alvedon och ge sig iväg. Det är utflyttning ur Kulturfabriken som gäller - pust, tur att jag får hjälp av Susanne - det känns bra. Rätt trist att jobba på egen hand med sånt - Ett typiskt tråkjobb...


Nu ska jag plocka ihop allt som ska med imorgon - tror att jag ska ta en sväng till Docksta och måla lite också om jag känner mig på hugget. Måste ju få väggarna klara innan golvet ska in. Kommer jag iväg vid 12-tiden hinner jag ju en hel del. Har ju ingen tid att passa heller. Barnlös som man är.


God natt alla - Å puss mina älskade ungar - himmel va jag saknar er!!

Inga kommentarer: