lördag 10 april 2010

Idag föds det flest!


Den 10 april är det flest personer som fyller år... Det hörde jag på radion igår. Tydligen är det förra årets semesterfirande som gör att bebisarna dyker upp så här års.

Om det stämmer har jag ingen aning om men enligt P4:a så säger statistiken det.

Själv har jag ju sommarbarn så helt enligt "rita" är man inte. MEn hur skulle det se ut om alla födde sina barn på våren?? Vilken överbeläggning det skulle bli på alla sjukhus och totalt lugnt i oktober - december.
Igår såg jag på solsidan och då va det dags för barnafödande... skrattade gott för mig själv åt hon som skulle föda. Hon kunde ha dödat för ballerina kexen men när han väl kom med paketet så ville hon inte ha - ja, kvinnor....

Själv hade jag inte gjort mig av med lustgasen för flera miljoner - den enda livlinan man har i förlossningssängen!!

Nä nu tror jag att jag ska prova mig på att gå ett varv runt i huset - kanske trycka i mig en alvedon så jag känner mig som en männsika för en stund. Solen skiner så det borde va varmt och skönt på altanen...

På återhörande!

Inga kommentarer: