söndag 18 april 2010

Det var det!

Så va helgen till ända och vi styr kosan mot en ny vecka...
Jag känner mig allt annat är pigg och kan bara hoppas på en feberfri vecka. Är så otroligt jobbigt att må som en räv!

Idag hade jag mamma och pappa på besök. De hade gjort en utflykt till sommarstugan och på vägen hem så fick vi ett besök... fick även min födelsedagspresent - i paketet fanns det ett ekonomiskt tillskott! Alltid lika uppskattat. Lägger det till mina julklappspengar och ska tänka ut nåt bra att köpa.
Jag fixade fläskfilé och klyftpotatis och min traditionella hallonkaka till efterrätt. Tror att de gillade min meny. Mamma slapp iaf laga mat när hon kom hem.

Grabbarna är ute och cyklar och blöter ner sig om vart annat. MEN det är väl det som kallas VÅR!
Till veckan måste vi nog uppsöka en skoaffär för att inhandla "springskor".

Sitter och tittar på nyheterna och ser ett inslag från Island - fy vale för att bo där. Svart och sot överallt. När man ser det så känner man att lite grus i hallen är en baggis och ett rent nöje att få dammsuga upp. Vi behöver då inte gå omkring med munskydd. Nej, här har vi det för himla bra, blött och lerigt... va gör väl det??
Känns också som en fröjd att ha lite huvudvärk och snor i näsan :-)

Nu ska jag göra kväll och titta över kontaktbok och kläder åt barnen inför imorgon.

God natt god natt!!

Inga kommentarer: