söndag 18 april 2010

Årets första!


VÅREN är här!!
Så har jag äntligen sett årets första tussilago - I Djupsjö... våren verkar inte ha kommit lika långt här inne på byn!
Idag va vi ju på studiebesök hos Tage Hellström. Imponerande ladugård! Många kossor och många kalvar som gärna ville suga på fingrarna - kalvar gör så!!

Det va kul att se hur det såg ut och många kändisar fick man också träffa.

Efter en rundtur bland kossorna så kollade vi in övervåningen - personalrumet och kontoret eller ska man säga cockpit/kontrollrum... Ett glasrum där man kan blicka ut över alla kor.

Farfar bjöd alla barnbarn med föräldrar på hamburgare - som SSK grillade! Jag måste nog köpa ett sånt där gasol-underrede till min murikka också - verkar helt okej - får väl förhandla lite med ASK-POJKEN i Norge.

Just det ja´, Flygplanen står fortfarande på marken så nån pappa ser vi inte förrän på torsdag. Undra vem som längtar mest?? Axel va rätt pappasugen ikväll men är ju en klok pojke som förstår hur läget är!

Nu har jag plöjt 1½ timme Millenium - jag må säga att tv-serien är något bättre än filmerna!

Ögonen gör ont och jag ska unna mig lite nattsömn... känns härligt att få krypa ner i sängen med mina små grabbar som snart är stora! Måste passa på att sova med dem så länge de vill sova med mig!

Axels rum ska göras om lite så snart kanske han vill somna i sitt eget rum ...
Se så - natti natti!!

Inga kommentarer: