tisdag 10 november 2009

Plötligt händer det igen)!

(Rubriken har jag använt tidigare, därav ordet, igen!)
Ja, det är väl så det står på reklamen för triss... å idag hände det! Skrapade en lott och tro det eller ej... jag vann. Äntligen så blev det tre lika belopp... som jag har väntat på detta! Man köper lotter, får lotter... skrapar och hoppas... å som sagt - så hände det! Jag VANN! Nu kanske det inte va det högst beloppet, inga klöver eller tv-rutor... ingen resa till TV4-studion men ändå - JAG vann...
Summan? Nja, frågan är om man verkligen ska skriva det här... man blir väl bara uppringd och får frågor om man vill sponsra Modo eller rädda Ås-backen eller skänka nåt till ett "upphittade-katter-hem...
Men för att stilla allas nyfikenhet så är det väl bara att erkänna. Min vinst ska jag investera i nåt alldeles åt mig själv, jag ska inte skänka ett enda öre åt någon, bara ge mig själv nåt. För den här vinstsumman ska jag gå till en butik - kasta fram lotten och säga - GE MIG NYA LOTTER för hela summan. Butiksägaren kommer förmodligen att höja lite på ögonbrynet, kika lite försiktigt över glasögonbågen och säga -ska du ha nya lotter för allt?? Mitt svar blir, - JAPP, jag vill ha två nya triss... gärna med vinst så att vi ses igen! Ha haa - jo, för min vinst blev inte mer än femtio spänn... men visst hade det varit kul om man vunnit 100 000 och tagit lotter för allt! Himmel va man skulle få lott-skrap under naglarna. Hur som helst - en vinst är alltid en vinst. Mer än vad Modo kan skryta med! Matchen avnjöts med grabbarna och en go vän... Vi höll tummarna, hejade och gjorde vad vi kunde men det slutade ändå 2-2.

Jag är ledig imorgon - ska kasta mig i säng, ställa kl på 07.00, snooza så länge som jag har lust till eller smyga mig upp ur sängen och smita iväg ner och avnjuta en kaffekopp och morgonnyheterna i min ensamhet. Det är mysigt.

Alla dagar har små guldkorn. Min dag har innehållit några korn av det gyllene slaget... Gör som jag - Fånga dagen, fånga guldkornen... varje dag har nåt, det är bara så svårt att komma ihåg att ta vara på DET... Ofta känns det som om inget händer men om man grottar ner sig i dagen som varit så finns det DÄR... Det är inte det STORA i tillvaron som är det bästa utan de små ögonblicken... Nåt att tänka på

God natt mina vänner... Om en månad är det nästan lucia - dags att börja leta fram både strut, stakar och luciakronan!! Tro mig - det går fortare än man tror!

Inga kommentarer: