tisdag 3 november 2009

Det rullar på...

Vissa dagar är bra och andra är bättre. IDag va en bätter-dag. Susade in på jobbet och det är så mysigt att sätta sig med kaffekoppen och surra ihop oss inför dagens jobb.
Hade en hel del att få ihop... kolla några cirkelledare, få startdatum och sen är det bara att skicka ut kallelser!
NÖJD, blir man när man när man går hem med en bunt brev under armen som ska skickas till förväntansfulla deltagare.
Mindre nöjd blir man när allt detta sker kl 15.30... så blev det. Packade kuvert full fart och i sista minuten kommer jag på att det finns ett gäng mackor att hämta på Lundbergs bröd... iväg dit i rusningstrafik - VARFÖR blir det rött oftare än grönt på trafikljusen??? Hur som helst så hann jag både hämta mackor och posta brev utan att köra ikapp postbilen!
Grabbarna va rätt så trötta när vi väl kom hem. Fick inte till nån mat förrän kl nästan va 18. Stackars barn... Efter maten började dagens skåpstädning - SKAFFERIET fick sig en duvning. Oj, va många saker man har där datumet gått ut. BRA dag att slänga en massa när soptömningen är imorgon. Full tunna även denna vecka!! Snart måste man börja sopsortera på riktigt. Kidsen kom på att alla tomma kartonger kunde förvandlas till lite av varje. Sax och lim och lite fantasi - det blev en himla skaparverkstad! Roligt - Det hela fortsätter nog imorgon!
Imorgon ja, då är vi lediga - grabbarna ska få besök av en kompis som inte varit hit tidigare.

Kvällen börjar vara rätt så sen. Jag ska sätta mig och beställa lite julklappar på nätet. Jag har hittat en sida som säljer rätt billiga leksaker. Nåt helt nytt för mig - brukar ju vanligtvis ränna runt på stan å handla...
Egentligen skulle man inte behöva köpa nå presenter i stan. Jag har ju nöjet att bo granne med en fantastisk butik, Lunds - butiken som har allt. Tittade över en sväng ikväll och kollade skyltfönstret. Nu har julskyltningen börjat - underbara adventsstjärnor hänger i fönstret, synd att det är stängt imorgon - annars hade jag nog gjort mig ett besök för att se vad hon fått hem för spännande saker. Du som inte besökt denna butik bör göra dig en dagstripp till Skorped och kolla läget. Det finns allt från kristaller, silver, guld och Lena Linderholm grejer!
Allt kostar inte en förmögenhet - det finns nåt som passar alla. Vem vill inte ha ett snyggt SNÖ-halsband?? Eller en snygg ljuslykta från SIA??

Sirr surr, birr barr burr... snipp snapp snut... så va svammelmaja klar och slut!

Inga kommentarer: