söndag 29 november 2009

Första ADVENT!

Detta har nog inte hänt på ett helt år, jag har inte bloggat på en hel vecka. Först å främst beror det på lite tidsbrist och inspirationsbrist. Har inte haft nåt att förtälja världen eller det har jag ju visst. Det har hänt jättemycket.
Bortsett från jobbet så fick jag i följa på vinprovning i torsdagskväll. Jättetrevligt. Intog ?ådhuset som det heter eller f.d tullhuset.
Vi va väl si så där 200 personer som delade i oss 120 flaskor vin... kan det stämma? Vi fick ju några flaskor med oss hem också. Det va hur trevligt som helst så jag bara tackar och bugar att jag fick följa med.... Anledningen va ju att den ordinarie frun som skulle med skulle tjänstgöra på Servichuset morgonen efter. Vi kom hem rätt så sent på natten så det va tur att hon stannade hemma...
Jag tror jag höll ställningarna ganska så bra.
Fredagen va en städdag - adventsstöket skulle fullbordas och jag tror att vi fick till det ganska så bra. Nu står stakarna i fönstren, gardinerna hänger där de ska. Granen lyser fint ute och nu är det bara snön som fattas. Kvällen avslutades med tacos på faktorsvägen - som vanligt lika smarrigt!
Lördagmorgon hade vi styrelsemöte för Skorpeds färskaste förening! VI SKA STARTA EN MACK i SKORPED!! Här är det framtidstro och framtidsanda som råder! Hjälps vi alla åt att köpa andelar i detta så kommer det att stå en mack klar att tankas på redan till sommaren!! KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP andelar!
Sambon jobbade som julgransförsäljare vid konsum! Fick kränga 4 st tror jag. Priset är även sänkt till 150 kr för prima julgranar. VAD väntar Ni på.... det är snart jul å då blir det panik i lägret om det inte finns ett träd att ta in i stugorna!
Efter middagen så kollade vi på en fantastisk Modo-match. Återigen är det 73:orna som är styrkan. Näslund och Forsberg, jag säger bara det!!!!
Efter en kanonmatch måste man givetvis fira och det gjorde vi med buller å bång... synd bara att det blev en skadad i vårt lag... Att det alltid ska vara dessa hälsenor och fötter som spökar. Nu hoppas vi bara att diagnosen inte är allt för dyster!
Julskivorna är genomgågna - allt från min egen julstöksskiva med Adolfsson och Falk, Byan Adams till LARS VEGAS trio!

Jag och Nils åkte till Kyrkan på adventsgudstjänst. Det va trevligt. Vi tände även ett ljus för MOCKE... Tänk att man fortfarande saknar honom i kyrkbänken.
Ikväll åker Rickard till Norge - va tiden går fort - han som skulle vara hemma så länge. Näst gång han kommer hem är det redan tredje advent å då ska alla julklappar vara klara!
Ikväll måste jag slå in adventskalenderpaketen - endast 48 små gulliga paket.
Blir väl när sambon åkt iväg... Jag är ju bra på nattarbete så det är väl bara att sätt igång!

Nu har jag uppdaterat mig. Lovar att det inte blir lika länge till nästa gång.

Ang den försvunna börsen så har den än inte kommit tillbaka - TRIST TRIST TRIST!!!

Det är iaf mysigt med ADVENT!!

Kram kram!

Inga kommentarer: