tisdag 17 november 2009

Kusligt!

Denna årstid är förmodligen det mörkaste man kan tänka sig. Det är mörkt när man vaknar, åker till jobbet, är på jobbet... ljusnar lite under lunchen men mörknar lika fort igen... så är det becksvart när man åker hem... ser inte ett förbaskade dugg - å så håller det på!
Bara för att man bor i stan och promenerar till jobbet ska man inte tro att man är självlysande på nåt vis. Imorse när jag körde genom stan så spatserar folk härs och tvärs över gatorna och tror att de syns - REFLEX - är det nåt som stadsborna tror bara är nåt för oss inlandsbor?? Nej jag säger bara det - är ni rädda om livhanken så är det nog bäst att ni rustar er med både dinglande reflexer och västar!!! Det va tur att en kille bar på en vit kasse, annars hade han nog suttit på min motorhuv och då kan jag säga att jag körde inte särskilt fort... man är ju livrädd att det ska hoppa ut nån människa! ANVÄND REFLEX!!!!

Appropå mörkret så va jag ut alldeles nyss och skulle dra soptunnan till vägen. Inga gatlysen, ingen måne - Tok-mörkt i hela byn. Nästan lite kusligt och hur ska då den som är mörkrädd känna? Jag är absolut inte rädd för mörker - tur för mig!!

Idag har vi haft kalas på jobbet hela dagen. Min chef fyllde sina årliga 27 och det firades med tårta både på bredden och tvären. GRATTIS VIVI-ANNE!

Dagiset stängde kl 11.30 idag så grabbarna fick husera hos onkel Tommy men även hos farmor. Tur att det finns hjälpsamma personer, hur skulle man annars klara sig.
Nils va inte sig lik ikväll, lite varm också men som den kloka lille kille han är så har han sovit hela kvällen. Det ska väl få honom piggare tills imorgon hoppas jag.

Min kväll har bestått av valberedningsarbete med SSK. Har suttit och klurat på hur sektioner och styrelse kan se ut det kommande verksamhetsåret. Tror att vi har rätt så bra lösningar på gång men så är vi ju en ganska så rutinerad grupp som jobbar med detta också.

Jag kände för att mysa till det lite så jag kokade glögg. Åh vad det doftar gott. Det är nåt speciellt med glöggdoft... Sprider sig i hela huset och gav en försmak av julen.
Efter mötet fick grabbarna gå å sova på riktigt. Axel såg hockeymatchen som MODO äntligen vann... Kan det bero på Peter Forsbergs beslut? Roligt att han valt att spela i sin ursprungsklubb. Nu kan det bara bli bra!!!
Jag borde ha bakat nåt till KULTURLÖRDAN men orkade helt enkelt inte börja dra fram en massa ikväll, det får bli en annan dag. Jag har även lite annat fix som ska vara med den där dagen... sprang runt på stan för att införskaffa en massa grejer idag. Tror att det kan blir bra, fast det vet man ju inte förrän efteråt.
Jag har iaf ordnat med några riktigt fina vinster till lotteriet. Känns som om huvudet håller på att koka över. Men så är det ibland. Snart är det söndag och då väntar en något lugnare vecka. På fredag får vi ju förstärkning i familjen igen så det ska nog gå bra med allt - bara vi håller oss friska.
Torsdag måste jag nog försöka ta den där svin-sprutan... om det finns nå vaccin vill säga. Den som beställt vaccinet måste ju ha räknat helt fel... så fort jag går dit för att ta det dära så är det slut och man får återkomma nästa vecka.... Skam den som ger sig!

Jag fick iaf ett gott skratt idag. Fick höra en historia som va så rolig att tårarna sprutade på mig... Det är härligt att få skratta så gott - Jag ska nog skriva ner den historian nån dag men inte nu. Klockan är mycket och med tanke på Nisse-pys har sovit hela kvällen vaknar han nog rätt tidigt imorgon och då bör ju även jag stiga upp - gärna med ett leende på läpparna.

MEN det finns en sak till att uppmärksamma innan jag stänger butiken. Det finns en person som fyller jämt idag. En brud på södra sidan i Mosjö. GRATTIS MALIN SUNDBERG - 30 ÅR idag!!!
Nu blir det svårare att hålla ordning på hur gammal man är.
Efter att jag fyllt trettio (hm, har jag verkligen gjort det?) Måste jag alltid tänka efter hur gammal jag är... Är det seniliteten eller är det bara jag som förtränger min ålder??? Tål att tänkas på eller så ignorerar man bara att man är just denna ålder+.

Gott folk - sov så gott - imorgon är det en ny dag - med nya möjligheter.

Livet är här och livet är nu - jag har sagt det förr och jag säger det igen!!

Inga kommentarer: