fredag 6 november 2009

I vår vackar vita vintervärld!


Så har då vintern kommit. Det är vit, vit, vit... lite slaskigt men ändå!


Idag har vi en ledig fredag. Jag och Nils gör inte så mycket annat än att stöka runt som vanligt. Har kollat in vad det finns för julmusik på min andra dator... massor kan jag säga. Så nu har jag gjort en sju-jäkla blandning för att få till den rätta julstämningen... MEN när får man börja spela julmusik på riktigt?? Inte än iaf.

Igår drog jag runt på stan och handlade lite adventsförberedande varor! GLÖGG i flera intressanta sorter och smaker... Tre böcker, en till mig, en till chefen på jobbet och en till Jul-chefen. Klart att alla måste ha ERNST:s Julbok! Det är ju han som är julmysets gudfader eller vad man ska säga.

Efter att jag levererat en av böckerna igår kväll så satte jag mig själv i lugn och ro och bläddrade i mitt exemplar... mycke kul att läsa, undra just om man kommer att göra nåt av det som finns i boken? Spelar ingen roll - han är som Dopp i grytan - DEN SKA BARA STÅ DÄR!


Vi köpte även en julfilm igår - bäst att passa på när Konsum laddat DVD-stället!


Nu ska jag göra mig en bulldeg - Inte för att jag är världsbäst på bullar men ska man nån gång bli det så är det nog bäst att träna.

Nästa gång här ska bakas bullar är det lussebullarna som ska snurras till...

Inga kommentarer: