lördag 7 november 2009

"Lördagsgodis"

Lördagar är så härliga. Jag gör precis vad jag har lust till idag. Vaknade när jag ville (08.20) Drack kaffe, åt frukost, kollade dagens tidning... Åh vad får man se... ett repotage om tatueringar... VEM hade kunnat ana att Skorpeds bäste Chufför finns ned-tatuerad på en vacker jänta i stan... Trots att det va en bild från ungdomen (närmare bestämt första körkortsbilden) så är han lika snygg och prydlig idag! Länge leve KURT - stiligaste "kär´n" på hela byn!



Lördagar innebär ett tappert försök med M-K. Idag knäckte jag hela krysset fast med lite hjälp. Va två kniviga frågor jag inte fick ihop så jag slängde ut frågan på FB.... vips så hade jag svaret så det är väl bara att skicka in!



Grabbarna har varit ute och både blött ner sig och kylt ner sig. Kom hem som isbitar... men då är det tur att man kan köpa sig lite lördagsgodis och mysa i soffan en stund.






Nu har jag jobbat hårt med skåpstädningen. Alla överskåpar är klara... Är bara diskbänksskåpet kvar... SÅ nu gäller det att hålla ordningen fram till jul... DET GÄLLER ÄVEN SAMBON, SÄRBON eller va han nu är... Han har inte förstått vilken ordning vi har så det är liksom ett lotteri när han plockat ur diskmaskinen... MEN det är alltid positivt med hjälp så jag klagar inte. Kanske skulle man göra en sån där "situationsplan" på insidan av varje skåp... EN exakt ritning över hur alla skålar och bunkar ska stå... FAST nja, det passar inte in på min image.

Hittade en bild på nätet... tur att de inte saluför den här sortens godis på Konsum... Då skulle man få akta sig för både godisgrisar och regnväder... Kanske skulle man kunna knåpa ihop en egen, kan väl inte va så svårt... Fast nu har man ju inte tid - pysslet ska ju vara mer av julkaraktär... En bikini i sockervadd ser kanske lite jullikt ut men tusan va kladdigt det skulle bli!!


Nu har jag gjort mig förtjänt av en stunds vila i soffan - måste kolla in tre kronors match.



På återhörande!

Inga kommentarer: