onsdag 18 november 2009

Kort kort...


Nu får det bli ett kort inlägg. Har ingen aning om vad jag ska skriva om. Har rusat runt här idag och gjort lite av varje...

Kom på ikväll att jag int ens hämtat posten. Gick iväg och i min låda ligger ett handskrivet kuvert.. Åh, va det är roligt. Det va ett kort, en inbjudan till examenskalas... TREVLIGT. Dit måste man såklart.

Sen grabbarna somnat så slängde jag mig i soffan och kollade in Bonde söker fru. Ett enkelt program för min överhettade hjärna!!

Idag har jag spelat Peter Jöbacks julskiva... åh va rogivande. Jag har även fått till lite saffrans-skorpor inför helgens försäljning på Bygdegården. Nu ska jag bara fixa lite fina påsar till mina skorpor!

Nu ska jag slänga mig i säng... kan bara inte slita mig ifrån Kvällsöppet, först har de diskuterat kronprinsessan Viktorias brandgula-handväska som kostar hundratusen - stor och klumpig såg den ut men är man prinsessa så är man.

Sen har de diskuterat folks tokhandling på Ullared... Ja, vi handlar och köper, shoppar och slänger...

Hur som helst... jag längtar till nästa helg för då är det första advent... Det är mysigt!!

Jag har tjuvstartat lite... julmusik, och glögg. Jag hade tre grabbar här ikväll som gärna tog sig en mugg tomteglögg... Jag vet inte om de njöt av sin kopp lika mycket som jag gjorde men man ska väl nån gång börja. Till denna dryck såg vi Sunes Jul... tokrolig DVD!! Att en julkalender kan bli så himla kul. Undra just vad det blir för julkalender i år?!

Julkalendern påminner mig om att jag snart måste pyssla ihop 48 små paket som ska hängas i kalendern åt grabbarna... Det är inte paketen som är det svåraste... det är att hitta på vad som ska vara däri. Nåt litet och kul... kanske nåt gott... hm, dags att ta tag i detta. Trodde att jag hade läget under kontroll, hade köpt en adventskalender från LEGO... Insåg att det endast skulle bli några bitar som rasslar till i dammsugarröret. NEj, det får bli nåt annat men jag har en plan!!


Till sist.... GLÖM INTE att köpa SKUMTOMTAR!! De ger en kick om man känner sig lite seg... Tycker du att påsarna prasslar? Köp en hel låda - då får du en bra kakburk också!


Natti natti!

Inga kommentarer: