tisdag 20 januari 2009

Personligt rekord igen!

Vaknade imorse av att jag höll på att dö av förskräckelse. MORGON redan? Hade somnat på soffan igårkväll till en film. Masade mig upp efter midnatt men på vägen hittade jag en fiskgratäng som skulle in i kylen, tandborste som skulle in i munnen och en pojke som skulle till sin egen säng... PIGG! Inte kunde jag somna om... typiskt. Sovtåget hade gått för den här gången, bara att invänta nästa avgång.
Tillsist somnade jag men givetvis för sent. Så efter att ha snoozat ett par gånger och dragit mig lite fick jag panik.. klockan var halv 7. 15 minuter tills bussen går, hjälp här gäller det att raska på. Jag är ju van att joba fort på morgonen så snabbt som blixten smikade jag mig och klädde på mig. Några drag med plattången, en mugg fil och det va dags att gå ut till bussen. Jag hann inte till det vanliga "kliva på" stället men det gick ju bra ändå. Somnade på bussen så jag va riktigt yr i huvudet när jag kom till jobbet.
Några kaffekoppar rådde bot på detta.
Full rulle på jobbet, vilket är bra när man startar dagen som jag gjorde idag.

Sista jag gjorde innan jag skulle iväg till bussen för hemfärd va att ringa en cirkelledare som hade all tid i världen att prata Jag fick lätt panik. Missar jag den här bussen blir det att sova över på jobbet. Inget som lockar något vidare.
Jag hann med bussen och jag somnade även på hemresan.
Väl hemma igen så va maten klar... potatisen kokad och min gratäng som jag gjorde igår.
Mätt och nöjd ska jag nu koka lite kaffe och frossa i tårta. Rickard har ju fyllt år så nu kommer några gäster.... som vill ha fika.

Ja, så va min dag. Började rätt så stressig men nu känns det bättre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men huvva va stressigt det där lät. Vilken tur att du är snabb!

Ha det gott!

Ulrika

ScrapAnga sa...

Hahaha..Det där, (däremot) lät underbart, precis som en dag ska vara, hihihi.
Skönt att du fick dig några tupplurer, ha det gott, kram