onsdag 7 januari 2009

Ny dag - nya saker att ta tag i


Att vara ledig gör att man vilar upp sig men himmel va man blir slö också. Allt kan skjutas till nästa dag eller nästa eller... Ja, det är nog likt för de flesta. Idag ska jag ta tag lite jobb som jag tog hem och tänkte göra under min ledighet. Inte så kul att komma till jobbet nästa vecka och inse att allt är kvar att göra. Nej, nu måste jag rycka upp mig. Ska sitta en timme med detta och sen ska grabbarna och jag gå ut. Det är rätt fint väder så man måste väl passa på.
Det kändes bra att komma ner till ett o-juligt hem iaf. Man känner nästan inte igen sig eftersom vi har ny soffa, tv-bänk och TV... Vilka investeringar. Om det ändå ska göras är det ju kul att det blir nytt samtidigt. På väg hem från Sundsvall i måndags tittade jag in på Dollar Store i Härnösand, hittade några billiga tavlor och kuddar... Blev riktigt fint!
Ang julsakerna så har jag till och med varit så duktig att jag burit ner alla saker till källaren redan. Annars brukar jag göra som ett upplag i med grejor som är "på väg ner"... nu är allt på plats och jag känner mig riktigt duktig!! Nej nu måste jag jobba, hoppas att jag kommer ihåg mitt lösenord till GUSTAV (vårt rapporteringsprogram). Jag bytte nämnligen lösenord (för att jag var tvungen) innan jag gick på ledighet, att byta lösenord är det värsta som finns. Man kan inte ens variera sig mellan två olika för då säger programmet ifrån, Inget får man bestämma själv!
Nog surrat.... till arbetet!

Inga kommentarer: