måndag 26 januari 2009

Hur skulle man klara sig utan Ove?


Förr behövde man eld för att klara sig. Nu behöver man el och internet! Jag är förbaske mig internet beroende! Det fungerade fint i förmiddags men i kväll hittade datorn inte nätverket... Jag gjorde en klassiker... OFF - ON... inget hände. Startade om både dator och router... inget hände... Testade lite av varje men ändå DÖD!
Sista chansen... Jag ringer en vän - Vännen och datadoktorn i några hus bort... Jag gör samma process igen. Startar om hela rasket.... VAD händer DÅ? Jo... Det funkar! Han har nån sorts inverkan på trådlösa nätverk. Man behöver bara slå hans telefonnummer så fixar det sig.
Nu har han lovat att titta på min dator som verkar ha fått nåt fel på mer än ett ställe. Det friska ska va kvar och det onda ska ut!

Ut åkte också den snyltgäst som boat in sig i källaren. DET VA INTE NILS KARLSSON! Tittade till fällan imorse... ingen där! Verkar som gästen sover om natten.
Vi åkte på Stor och Liten och när vi kom hem låg den lilla otäckingen i fällan... Annas fälla!

Idag har vi skottat snö och varit ute en hel del. Alla kusinerna kom förbi så det blev många barn på gården. Bra för mig... jag fick hjälp med att bära in ved! Snälla barn jag har omkring mig.

Imorgon är det jobb igen... ska bli trevligt.
Nej nu ska jag gå och heja lite på Modo! De kan behöva allt stöd med tanke på resultaten den senaste tiden.
Jag hade tänkt att se Bonde söker fru - när det gifter sig... MEN Axel sa bestämt ifrån - Han skulle se hockeyn och då fick de bli så!

God kväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en award att hämta i min blogg :-)

ScrapAnga sa...

Tjena tjena, men du har väl verkligen flyttat till rätt by. Ni verkar ju ha allt där, snickare, datafixare, bakerskor, lekkompisar, ja allt.
Håller med om att M&K hat gjort bättre avsnitt, men de är kul. När hon fått sitt pipp o kommer in till sonen o säger, att nu har mamma nya krafter, serru, nu har jag fått tålamod för ett tag. Hihi, kanon, nu ska jag läsa vidare, kramelikramen