lördag 24 januari 2009

Föreningsarbete!

Lördagsmorgon.... mysigt till 100% Inget meliodikryss idag eftersom vi ska ha en förenigsträff här kl 10.00. Jag kanske löser det via nätet lite senare!!

Detta är en hektisk tid för oss ideellt arbetande. Årsmötestider innebär verksamhetsberättelser, verksamhetsplaner, valberedningsarbete.... och de är just valberednings jobb jag har framför mig idag. Idag ska vi ta tag i SSK:s styrelseledamöter och sektioner.
Spännade jobb! Jag hoppas att hela byn brinner för vår förening och att alla vill hjälpa till. Vår by består av en massa föreningar och ofta så ser man samma namn i flera styrelser. Det är så det funkar på landsbygden. Utan föreningsliv blir det ingenting...! Så du som känner dig manad att jobba i Skorpeds SK.... Ring mig så hittar vi en plats som passar i någon sektion
Bäst att ladda kaffepannan. Det kan nog behövas några koppar under vårt arbete. Att hitta den rätta personen till rätt plats är inte det lättaste.... men hittills har vi lyckats rätt så bra så förhoppningsvis går det även i år!

Ikväll är det åter Modo-match. Nu håller vi alla tummar att de vinner! Ståplatsläktaren har fått förstärkning av några vassa brudar ifrån Skorped så vi får väl tro att det ger resultat!

Adjöss!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Tyvärr så räckte det inte, men jag är övertygad om att de gjorde ett bra försök. Gick det bra igår på föreningsmötet?
Nej nu är det frulladax innan backen väntar, hej hej