lördag 31 januari 2009

En skidtur...

blev det idag. Trodde väl aldrig att möjligheten skulle komma. Barnen fick sig en skotertur och jag fick mig två varv i "Arnes". Kände mig rätt så slö i hela kroppen men jag drog mig runt iaf. Framför mig hade jag Kalla2... hon drog fram i "pisten som ett reaplan" som pistvaktarna skulle ha sagt. Jag hade fullt upp med att hänga på! Nu har jag efter denna bragd fått kaffe hos reaplanerskan... hon kan koka kaffe också!
Axel åker skidor på tomten, det går riktigt bra och han verkar tycka att det är kul. Snart är det nedsläpp för Modo. Dags att ta plats framför tv:n, man hinner ju ingenting när det är match hela tiden. Kanske ska jag ta mig i kragen och ställa strykbrädan i tvrummet - då finns det ju möjlighet att göra nåt vettigt samtidigt! Fast vad är väl skönare än att få kasta sig i soffan och bara se.... Hm, lördag är det också... man kan väl inte ska jobba jämt!
Hallå mamma - du som gillade att stryka - KOM HIT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har strykbrädan i vardagsrummet .... inte hinner jag stryka mer för det. Men strykbrädan står där för jämnan vilket inte är så himla kul.