tisdag 19 april 2011

Vardagslyx

Nils och Axels teckningar som tack för de fina påsk-
presenterna de fick av Vivi-Anne och Lars
Blomman fick de av oss, den ska visst få hänga med till
fjällen!
Så va denna arbetsvecka över... ja, så gott som iaf. Har lite jobb i huvudet som jag inte hann med idag men det löser jag imorgon!!
Idag levererade jag gårdagens fantastiska påskteckningar - hade även lite annat också - en blomma, en liten flaska att trösta eller fira med... å så en massa goda praliner. Det va min chef som skulle föräraras... MEN hon ligger ju alltid steget före - jag fick en påskpresent jag också

Lunchen tillbringade jag tillsammans med självaste "GB-Gubben" - vi surrade och åt lite thaimat, det va trevligt som alltid.

Det är alltid lite rörigt på jobbet när man ska va ledig, men det är det ju värt. Jag tycker själv att jag hann med det mesta och jag kom iväg i nästan rätt tid... blev bara 5 minuter sen till dagis. Hem och koka finaste och godaste makaronerna - steka lite korv, äta och skicka Axel till miniorerna.

Jag och min promenaddate drog iväg och idag följde även Nils med... fast han hade cykeln. Tillbaka efter en timme å vad ser man då - självaste MYLINGEN sitter uppe på mitt tak?? En jättestor kaja??. Nja, vid lite granskning så va det en "kääär". Kajorna hade petat upp nätet så det tråcklades ihop så förhoppningsvis så va det ingen fågel kvar i skorstenen. Förbannade odjur!
Bara gubben kommer hem så ska vi göra ett riktigt nät som stoppar alla objudna gäster.

Kvällens sista uppdrag va "operation" hämta BARNVAGN. Grabbarna har ju annonserat efter en vagn för att göra en lådbil - äntligen napp - Harriet är alltså räddaren i lådbils-nöden kan man säga. Bara att börja bygga men det tänker inte jag hjälpa till med för man kan ju inte va bra på allt!

En helt vanlig tisdag, en bra dag, fått ge lite presenter, fått presenter, varit på världens bästa jobb, ätit en god lunch men trevlig sällskap, myst med mina underbara grabbar, promenerat med en vän och hjälp grabbarna med hämtningen av början till den verkliga pärlan - VARDAGSLYX... 

Njut av stunden!

Ikväll ska jag gå och lägga mig med tummarna hårt hållna, jag håller dem för en av mina bästa vänner! Jag säger bara lycka till!!! 

Dags att börja planera lite för fredagens påskmiddag... det ska bli riktigt trevligt!! God mat i glada vänners lag.
 

Inga kommentarer: