söndag 10 april 2011

De blev nåt...

Va härligt det är med första cykelturen!!
...gjort idag med. Grabbarna och jag åt frukost vid tv:n och såg klart Kastrullresan imorse och sen startade vi vår egen söndagsresa. Oscar och Axel drog iväg ut och cyklade. Själv tog jag en promenad...nja, jag fick sällskap, det va trevligt, 7000 steg blev det - alltid nåt. Gick och hämtade hem Nils.
De andra va hos Oscar, jag gick dit och kollade läget och där blev det kaffe och en massa intressant prat... Trots att grabbarna lekt med varandra hela helgen så fortsatte lekandet, de drog till oss igen. När jag höll på att laga mat tyckte Axel att vi skulle bjuda hit Linda och Nova också och det gick ju hur bra som helst... jag hade ju ett helt kg kyckling i ugnen så det skulle nog räcka och bli över.
Sagt och gjort - Gräsänkorna åt middag ihop, kyckling, ris och sallad med haloumi... nästan som sommarens grillsallader...
Barnen fick chokladpudding med hallon och blåbär till efterrätt, vi brudar fick 70% ... choklad med mintsmak till kaffet. 
Så va det då kväll och jag tog tag i strykningen - jag kan konstatera att jag har gjort allt som jag hade planerat den här helgen. Tvätta bilarna, få undan i tvättstugan och så allt det vanliga stöket. En helt perfekt helg. Imorgon är det dags igen - jobb... har en del att ta tag i. 
Säger som jag sa igår - VARFÖR i hela världen finns det ingenting att se på tv när det är helg... samma sak idag - bara skräp på varje kanal.
En annan fråga är varför gatlyset är släckt varenda kväll? Det är ju kolsvart i hela byn!

Ja ha... då va den här helgen summerad - Helt okej!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Katrin när man läser din blogg så förundras man var all energi kommer ifrån. Själv hinner jag knappt hälften vad jag tänkt.