söndag 3 april 2011

Lyckliga gatan!

Ikväll hörde jag nån som visslade på "lyckliga gatan"... kändes positivt... men om man tänker på resten av texten så är den ju inte så kul. MEN efter mackens årsmöte och all uppslutning kring det mötet så bor man rätt bra här i Skorped - många glada och trevliga människor... Lite lyckliga gatan är det nog iaf... om inte så strävar vi väl mot en "glad by"
 Mötet gick fint och det va kul att så många kom. Nu är det bortgjort och veckans andra årsmöte är avklarat. Nästa vecka har jag rätt många inbokningar - mån, tis och ons...

Helgen är över och jag känner mig rätt så nöjd. En härlig helg på alla sätt och vis. Bäst av allt va väl att Modo drog till å vann... Axel va hel nöjd över matchen och nu blir det spännande att följa fortsättningen.

Nu ska jag se över morgondagens packning och rent av gå och lägga mig... jag har ju massor av korsord olösta - Jeanette uppdaterade mig på det området igår.
Jag fick även en annan rolig tidning - små husmoders tips om allt från hur man tar bort fläckar till hur degen ska jäsa bättre o s v...
Jag kommer att lägga in lite av mina små tips från tidningen... rätt kul faktist, men om de funkar?? Det får man nog testa själv... en del tips är så vansinnigt dumma och onödiga men då får man ju skratta om inte annat. Här kommer ett.... ha haa... men det kanske funkar:

Håll brödet färskt
För att undvika att brödet ska mögla, lägg en rå skalad potatis i brödpåsen...!!

?? Jag tycker att det känns lite små äckligt... å hur ofta måste man byta potatis?? Å kommer brödet att ta smak av päran?? Man kan ju också köpa en mindre brödpåse eller lägga hälften i frysen... Nå väl - ett gott skratt som sagt.

Inga kommentarer: