tisdag 26 april 2011

Påsken är utloggad

Så va den här påskhelgen slut för den här gången. Oj, vilken härlig helg. God mat, trevliga vänner, massor av motion och sol... kan det bli bättre?
Vad är det man säger, svettas in våren... det gjorde inte jag, nä här kastades alla varma plagg och solen värmde skönt mitt skinn - MEN vad händer då? Jo, en irriterande förkylning har hoppat på mig. Trodde först att det bara var allergi men nix, så va det inte. Jag fryser, har ont i huvudet, småfebrig och snorar nåt enormt. Tur att jag varit ensam på jobbet så ingen behövt vara med mig...

Nu skulle det ha passat med en promenad men jag orkar verkligen inte. Har lagt ikull mig på soffan och här tänker jag nog ligga resten av kvällen. Jag blir nog lagom frisk tills det är helg igen. Tur att jag är ledig imorgon, då kan jag bara återhämta mig.

Igår va vi en sväng till Docksta... sommarparadiset. Där va det vår, svanarna simmade utanför bryggan och solen gassade härligt. Huset har klarat sig bra i vinter och timmerstockarna har satt ihop sig en del. Där finns massor att göra - frågan är bara i vilket hörn man ska börja.
Det har även tillkommit en byggnad bredvid vår sjöbod så nu är det rätt fullt där nere.

Efter besöket på backen for vi till Ullånger och åt middag - Cesars... en pizzeria som va helt okej. Det va även kul att se lite av samhället Ullånger - där fanns ju massor med butiker, nja, massor å massor - det fanns butiker iaf.

Nej nu måste fröken sjukling vila sig iform... det är rätt så synd om mig där jag ligger i febran!

Inga kommentarer: