måndag 18 april 2011

Stilla veckan?!

Ja, så heter det väl i kyrkans värld... så särskilt stilla vet jag inte om det har varit - stormvarning, det har blåst åt alla håll... tur att solen varit framme - annars har man väl frysit ihjäl!

I kväll har Axel och jag varit en sväng på majblommeförsäljning, fick fika hos Dagmar, det va mysigt! Sen cyklade vi hem igen och gjorde påskteckningar. Vem som ska få dem?? Det visar sig nog!

Jag har planterat mina frön som jag utlovade att göra igår men jag orkade helt enkelt inte... Jag har även planterat ut några små påskliljor - jag hoppas att de klarar sig inatt... lite kyligt är det.

Grabbarna har fått påskägg både från mormor och från chefen... vilken tur de har. Jag fick också en present - en fönsterputs-spray som ska vara nåt utöver det vanliga... det ska jag minsann testa på altanfönstren...
Som om det inte var nog... jag fick även en hink med ägg av mamma, nu ska här ätas ägg i påsk.

Nej, nu är det sängen som gäller och kvällens avsnitt av Himmelblå - en norsk serie som jag fastnat för som är rätt så enkel.

Livet är väl härligt!!

Natti natti!

Inga kommentarer: