onsdag 13 april 2011

Påskris!

Idag ska jag ut och plocka påskris. Jag är barnsligt förtjust i PÅSKEN. Det är det bästa helgen, inga måsten, man är ledig många dagar, våren är i antågande, mat å trevligheter med goda vänner.
Det är en kort helg men jag vill ändå ta fram ett å annat påskägg, lite ris på bordet, små söta ulliga gulliga kycklingar - dem blir man glad av.
Axel hade gjort fina "posk-kort" på miniorerna igår... Va härligt det är när de skriver som de har lust till - man fattar ju precis vad det handlar om iaf. De ska han ge bort OM de ska gå påskkärring... Nils har redan bestämt sig för att vara spindelman även i år... tredje året i rad som spindelmannen ger sig iväg till blåkulla!

Igår gick jag in på FELIX och gjorde en matramsa, rösta på mitt bidrag, http://matramsan.se/ramsa/kort-gott-1 Jag behvöer MASSOR med röster - ligger rätt dåligt till kan jag säga!!
Jag vill vinna mat för ett helt år... då har ju även DU chans att ta del av vinsten!!

2 kommentarer:

lantislygdman sa...

Jag funderar själv att gå påskkärring i år, tror jag har nån gammal stålmannendräkt i mina gömmor.....Ska du hänka??

Vilken kanonbra efterlysning på konsum, hoppas på napp nu då!

lantislygdman sa...

Det kan hända att det kommer en hel drös med kommentarer.....Det är nått galet, så jag har skickat iväg flera olika........
Nu ska jag rösta på ditt bidrag! (förväntar mig en till middag om du vinner)