tisdag 13 januari 2009

Vi halkar hit vi halkar dit...


Som jag skrev i nåt tidigare inlägg... ska det inte vara vinter i januari? Det regnar nej, jag menar ösregnar. Det är halkigt som bara den efter vägarna. Tur att det finns sand och sandbilar som räddar oss både på vägar och gårdar ;)
Igår kväll kunde jag inte somna, åh vad drygt det är när man ligger och vänder och vrider sig men det är stört omöjligt att somna. Gick tillslut ner och tog ett glas mjölk vilket verkade ha sövande effekt... somnade tillslut men vaknade som ett lik. Drog mig lite väl... farligt med snooze. Satte förmodligen personligt rekord med morgonbestyren. Inte nog med det... hårfönen va inte heller på humör! När jag stod som bäst och blåste håret kom det ELD och BLIXT... min fön brann upp?! Det gick bra som tur va och jag hann precis få håret torrt.

Det är fortfarande rätt körigt på jobbet. Just när man gjort en sak klar inser man att det är 100 andra saker som också borde varit gjorda. Idag va jag på pensionärsträff där jag informerade om vårt kursutbud... kaffe och macka bjöds det på vilket va tur eftersom jag inte hann med att äta någon riktig lunch. Dumt men jag va ju tvungen att sticka iväg till Claes Olsson och köpa mig en hårfön.
Hur skulle det se ut om jag inte torkade håret imorgon?
Farmor hämtade kidsen på dagis och bjöd på makaroner och korv. Hon fick lite tulpaner för att hon är så underbart snäll!
Tulpaner fick även dagens födelsedagsbarn... GRATTIS ROSSI! Vi fick fika och en trevlig pratstund. Kalasandet fortsätter!
Nu är det åter kväll och jag har nu endast lite inladdande av ljudbok i telefonen kvar. Ska gå och lägga mig och lyssna. Hoppas att man kan sova ikväll iaf.

På fredag kommer pappsen hem igen och det finns risk för att det blir ett besök på PARADISBADET. Ops... bada... jag är inte så förtjust i detta äventyr men vad gör man inte för barnen? Bäst att smörja in sig i brun utan sol så man ser snygg ut!! Nja, kanske inte... brukar inte bli så där fantastiskt resultat. Det ser nog bättre ut att man är så där lagom naturell - BLEK OCH FET. Man hinner väl ändå inte banta nåt på tre dagar!

Skickade awarden till Anga tidigare idag... verkar som om hon uppskattar mina små skickningar (när jag läser kommentaren). Väl unt må jag säga. Du är en härlig person Anga... glöm inte det!

Nej nu är det kväll... så // bye bye...

2 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Tack Katrin, O´va´ha´ja´sagt om att du ska få mig att gråta.
Herregud, är man en vuxen person eller, jag är sååå väldigt känslig nu för tiden, gråter till och med när jag kollar på Star Trek, det är ju sjukt.
Men åter till dig, TA DET LUGNT efter vägarna, speciellt nu när det är halt, tänker ofta på dig när det har regnat och det är snorhalt ute och du ska åka ÄNDA bort i evigheten.
Vilken tur du hade med fönen, jag har nyss inhandlat en ny på Classes med, men min föns sorti var betydligt mildare, den slutade helt enkelt att blåsa varmluft.
Hare´gott L Y//Anga

ScrapAnga sa...

Jag tror att ag kommit fel. Gick in på bloggen och kan ni tänka er???

KATRIN hade INTE lagt ut nåt nytt, nej nu tror jag att jag måste ringa henne och höra om hon har blivit sjuk, Hej på er