fredag 9 januari 2009

Fredagsmys på riktigt!


Jag har haft middag med tre killar ikväll, inte illa. Nu råkar killarna vara av den något yngre varianten... 3,4 och 5 år. Trevligt middagsällskap som åt friskt av maten, ris och kasslergratäng.
Efter många om och men så har jag äntligen fått lite annat i fönstren så nu känns det okej. Vi har också äntligen fått oss ett riktigt fredagsmys, chips, saft och en superfilm - Rorry-racebil. Jag va väl inte helt överförtjust över filmvalet men som tur är kan man smita ifrån ibland och ingen tycker att det gör nåt.
Sedan grabbsen somnat så har jag suttit och myst för mig själv med tidningen 7 i nya soffan, riktigt skön må jag säga. Tänkte kolla om jag hittade någon bra film men det är som vanligt. Antingen har filmen pågått i en timme eller så rullar eftertexterna... varför missar man alla bra filmer? Kan man inte hitta kanalen just när filmen börjar? Är det nån som sitter och styr och retas med oss TV-tittare?
Såg slutet på Let´s dance - vilket skit-program! Om Dansbandskampen va dåligt i mångas ögon så vad är då TV4s fredagssatsning? USEL om nån frågar mig... Just ja´kom på att jag såg en trailer om söndagens Bingolotto. Inget jag ser på men nu vet i tusan om jag inte måste köpa en lott och ta plats... Det bjuds på fin fin underhållning av SCOTTS! Nu börjar man va rätt sugen att se den där Henrik igen, menar givetvis lyssna på...?!!
Konstigt, helt plötsligt kretsar allt kring TV-tittande. Men det är ju det man gör när man inte har nåt annat att ta sig för. Jag tittar mest bara för att vi har en ny stor och fin tv...
Jag såg även skidskyttet idag - strålande insats av Helena Jonsson, kul när det är svenskar med i toppen.
För att fortsätta på Tv-temat.. imorgon är det hockey. Modo möte Södertälje, vilket man får hoppas att de vinner. Lördagshockey är en skön underhållning. Denna gång är det extra viktigt att Modo vinner eftersom det finns en viss SV-medarbetare som håller på motståndarlaget... skulle bli allt för kaxig om Modo förlorade - Detta får alltså inte hända och kommer heller inte att hända! Håll tummarna så hårt det går alla MODO-iter!
Nej nu är det bäst att göra kväll, farmor och vi åker till stan imorgon. Byta lite julisar och sen på kalas hos Ida som fyllde år igår.

Ser ut som om det löser sig med hockeyplanen iaf, har just MSN:at med hockeysektionens representant... Super-Ove - han skulle försöka fixa bort snön... så finns den nån bloggläsare som känner sig manad att hjälpa till så VARMT VÄLKOMMEN till hockeyplan!
Natti natti!

Inga kommentarer: