torsdag 22 januari 2009

USELT! men ändå bjuden på fest!

... så sammanfattar vi kvällens hockey match - USEL! Riktig less och besviken blev jag efter att ha sett två perioder... den tredje plågade jag mig igenom bara för att hoppet är det sista som överger en.... eller?
Nåt roligare är att jag äntligen fått min löneökning som jag skulle ha haft för ett halvår sedan... nåt gjorde att det blev lite försenat men jag fick det jag ville ha än fast jag hatar att löneförhandla. Det känns som man är så girig hela tiden. Det va ett roligt lönebesked iaf... Jag köpte mig en bukett tulpaner bara för att jag tyckte att jag va värd det! Chefen fick en bukett hon också... tänkte att hon kunde behöva lite uppmuntran!
Ännu en sak att glädjas över är att jag snart har en ny telefon... som vanligt har Super Sundberg ett finger med i spelet.
Jag lämnade även in den telefon som The Phonehouse död-förklarat... enligt Dialect killen kan den kanske gå att få igång. Yes... då får Rickard ta över den.... Alla blir vinnare på nåt sätt...

Vinnare blev också barnen och sambon. Mormor va i stan och hade handlat... Strumpor i flerpack!!! TACK MAMMA! Alla blev jätteglada, även jag som inte fick nåt paket. Hade inte hon handlat så skulle jag varit tvunget att göra det, (där fick jag min vinst!) Strumplådan är så gott som tom för alla utom mig! Som vanligt finns det bara EN. Vart tar den andra vägen? Varför kan inte ett helt par sockar försvinna??

KLASSFEST! Åh va kul! Inbjudan kom idag och den 25 april ska alla födda 1973 träffas för att ha fest! Hoppas att så många som möjligt kommer! Måste nog lägga in en uppmaning på facebook! Man har så många forum att skriva på så ibland glömmer vissa! Tur att det är många73:or härifrån... kan bli riktigt kul!!

Så en sista fundering för idag... vart har den nytillkomna Skorpeds bloggaren tagit vägen - länken fungerar inte längre vilket både jag och Ullda har upptäckt... Den får ändå ligga kvar ett tag till så ser vi väl om blygheten slagit till eller om det är ett rent tekniskt fel!

Nej nu får det räcka...

Natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, bero om det är jag ni syftar på... gatt ju byta url adress. numera finns jag (tror ja) på annicalygdman.blogspot ist.... kul med klassträff förresten!!

ScrapAnga sa...

Men Katrin, det vet du väl, att tvättmaskinen kan BARA äta 1 sock av varje.
Och det gör att socklådan krymper och krymper (med rätt rask takt) medans 1 sockslådan, bara fylls på och fylls på. Ibland blir det...BINGO...
när man efter ett halvår, lyckas hitta en maka som hade fastnat inne i överdraget till täcket eller når sånt...
På tal om täcke så har jag tvättat mitt idag, och gett mig sjutton på att ja inte ska gå o lägga mig förren det är torrt, och tumlat klart.!?????
Det verkar bli en låååång natt.
Så jag hoppas du redan sover, om inte!
Så kommer här lite sand från John Blund.