onsdag 7 januari 2009

20 år sedan...

Tänk vad tiden går... för 20 år sedan fanns inte internet, sms, mms, plasmatv ja, en massa saker. JAG fanns och det va det visst någon som hade koll på. En tjej ringde ikväll och presenterade sig mycket trevligt och sa som så - nu är det snart 20 år sedan du slutade 9:an... och det ska firas! HJÄLP sa jag, det lät hemskt - 20 år sedan (jag som bara är 27 eller) Hur som helst, man kommer inte undan. Alla VI ska iaf träffas på BRUX i slutet av april... Det blir skoj! Fast känner man någon numera? Man får väl tuffa till sig och hoppas att man får det trevligt.
Annars sätter jag mig väl med Foppa och diskuterar våra livsöden... han blir säkert imponerad när han hör allt man varit med om... Jag menar det han har upplevt har ju alla redan sett på TV och i tidningar... eller?!!
Vad har hänt på dessa 20 år? Jag har bott på Sörliden (fy så otäckt) jag flyttade till Uberg och bodde där i 8 år, tog körkort, jobbade inom äldreomsorgen, skaffade en hund, lämnade en karl och en hund, flyttade till Ö-vik, köpte bil, har jobbat på SV i över 8 år, flyttade till Skorped igen, fick två barn, skaffade husvagn - nej, just ja´den är ju inte min, det enda Rickard står registrerad för kan jag inte ta ifrån honom - dessutom är det ju hans ögonsten... dock inte min! Så flyttade vi till det hus vi bor i NU, resten kan du läsa i bloggen... Ska det vara 20 händelserrika år? Okej det är i mycket korta drag.
Sammanfattningsvis = jag är nog inte roligare än så!
Idag har jag jobbat större delen av dagen. Bra att man kan göra det hemmifrån. Tydligen finns det en hel hög med rapporter på jobbet också som ska in i datorn så om jag orkar åker jag nog till stan imogon och hämtar hem högen.

Nu kan jag snart köra igång med skidåkningen. Min personlige vallningsexpert från Mosjötrakterna hämtade skidorna ikväll så nu finns det snart inget att skylla på.
Jag gillar att åka skidor men det tar lite tid, inget man gör bort på en halvtimme... så det passar bra om det finns en vuxen till hemma när man ska iväg.

Nej nu återstår det bara att ladda in lite nya kapitel av min ljudbok... lite seg är den men jag ska nog dra mig igenom den...
Blir inga bilder ikväll... nåt funkar inte som det ska såååå Natti natti

2 kommentarer:

Mia sa...

Hej darling!!! Jag är HEEELT övertygad om att hon som ringde inte hade godkänt i matte....kan inte vara med än 10, på sin höjd, om man har lite matteknas...15 år sen.... Jag vet för jag gjorde det ju strax innan..... Ni skojar med strömmen ni, i det här huset är det pannan som skojas....vaknade 03,45 av att jag FRÖS....gick ner i källaren för att , för vilken gång i ordningen har jag glömt (o jag är bra på matte), pannjä...n hade stannat. Har nu äntligen efter diverse gullande, lockande o pockande fått den att starta... mindre kul med kallt vatten o duschslangen.... Nu vägrar jag att gå o lägga mig, för 1 - gör jag det o somnar kommer jag aldrig att vakna när klockan ringer 2 - då kommer den med största sannolikhet att än en gång spela mig ett spratt o stanna. Jag tror att det egentliga felet är att den är fruktansvärt sällskapssjuk. Stå där nere i mörka kälalren dag ut o dag in, utan minsta uppskattning, det enda den får är bannor när den då emellanåt väljer att göra sin stämma hörd o protestera.... Kanske att den här familjen borde visa den sin upppskattning lite oftare. Iof var S där ett tag i går kväll o tog ur aska o sånt, men det verkar inte som det räckte. Nä FY för såna saker som inte funkar..... Pannan, vår stora bil tex....i måndags var det den som valde att jä...s med mig, eller protestera , välj själv. Hur som helst går den inte alls nu....verkar som nåt startmotorfel.... snabbt fixat!!! NOT!!!!! Detta har då resulterat i att vi måste lämna barnen 45 min tidigare på morgonen, jag lämnar av S på jobbet, och sen kör jag som en vettvilling till jobbet, bara för att mötas av en flexklocka som med ett hånflin piper till o meddelar....5 minuter sen IDAG IGEN!!! Ah, då drar vi bort 5 minuter av din surt inarbetade tid som du antagligen hade tänkt använda till nåt roligare än att stressa ihjäl dig på morgonen!!! BAH! 2009 o såna tekniska saker SKA BARA FUNGERA!!! Nä, 05,10 o dags att gå o kolla att den söta rara lilla pannan fortfarande är på ett samarbetsvilligt humör, ska nog slänga in i torktumlaren medans den fortfarande fungerar.. Kramiz

ScrapAnga sa...

20 år, oj oj, och du ser inte 1 dag äldre ut än när du gick ut
9:an.
Ja, hade du tänkt dig ha ett långt samtal med Foppa så får du nog hitta på ett annat samtalsämne, den där 30 sekunders resumen räcker dock inte.
Jag beundrar din "skidanda". Vad duktig du är! Men jag vet ju att du åkte ofta förr, innan barnen, tiden går ju så fort när de kommer, så det känns säkert som ifjolvinter, eller?
Ha det gott i skidspåret, vi kommer inte att ses där, men väl nån annanstans, snart är du på jobbet igen. (Kul reminder va?) hihi//Kramizz Anga