söndag 18 januari 2009

Sopplunch



Det blev en skotertur ändå. Jag hade ingen riktig lust men vad gör man inte för familjen? Vi va rätt många som åkte iväg. Jag fick låna farmors racer maskin... En liten snivlig skoter som jag och Nils rymdes alldeles perfekt på.
Destinationen var Önskans bed and breakfast. De serverar soppa på söndagar så på det viset fick det bli. Barnen fick pannkaka, även sambon när Nils bestämde sig för att äta soppa istället.
Vi tryckte in oss i den gamla ladan som maten serverades i. Rätt mysigt men annorlunda.
Jag ska lägga in lite bilder sen på vårt lilla äventyr.
Att köra skoter är rätt roligt men som jag sagt tidigare så är jag ingen vinterfantast så det ska mycket till innan jag njuter fullt ut av en vinterdag.

Kvällen har än så länge erbjudit lite tv tittande. Jag kände mig lite risig ett tag men jag tror att det kan vara bönorna som va i soppan. Men man vet aldrig så här i magsjuketider... man är ständigt på sin vakt. Jag kände mig så pass risig att jag ställde in ett styrelsemöte. Tänkte att det va onödigt att smitta nån om det nu den där jävulsk-sjukan.

Nej nu ska jag zappa vidare och se om jag hittar nån trevlig söndagsfilm....

Nu börjar en ny vecka med nya möjligheter! Tror att jag ska försöka mig på skidspåret igen... trots mina onda ljumskar!

Inga kommentarer: