onsdag 28 januari 2009

Ny telefon... De´ä kul!



Idag är det en bättre dag. Vaknade och va inte totalt medvetslös... kanske för att jag gick till sängs i ganska bra tid.
Morronkaffet med lussebulle smakade fint. Jo, det va lussebulle. Vi har haft några kvar i frysen men nu är de äntligen slut. Jag sa på skämt att det blir inga semlor förrän lussebullarna är slut så nu kan man börja hoppas att nån vänlig själ kommer med nåt gott till kaffet.... Det blir nog som vanligt - vi får köpa våra semlor själv - men de brukar vara lika goda ändå!
Idag blev jag bjuden på lunch! Trevligt! Nu hade ju jag tänkt att bjuda på kalaset men det gick som vanligt... Jag säger... TACK för en trevlig luch på en av stans mysigaste restauranger - MammaMia!
Efter maten åkte vi och köpte ut min nya telefon... Ericsson C 902 , enligt reklamen är det Det naturliga valet för James Bond... Nu finns ju inte han på riktigt så Jag säger... Det bästa till de bästa! Vilket jag fick till svar när jag messade till Anna att jag har en lika snygg telefon som hon!

Ikväll har jag jobbat hårt med att föra över kalender och lite annat som man vill ha i telefonen. Det finns många finesser och inte alltid så lätt att förstå hur man ska göra. Jag lyckades tillslut att skicka över kalendern via bluetooth... himmel va enkelt de blev då!

Vägen hem va betydligt trevligare idag... nyhyvlad och fin... Igår va den spårig och knottrig åt alla håll. Farmor hade hämtat barnen och maten stod på bordet när jag kom... UNDERBART!

Imorgon är sista dagen för veckan. Jag känner att jag hunnit med en hel del och är rätt nöjd med min arbetsinsats! Lunchen imorgon innebär en massa fix inför V 6. Om någon missat vad Vecka sex innebär så är det alltså en mys-trivs-slalomresa till Solberg i glada vänners lag. RixFM åker till Åre men vi åker till Solbergets fantastiska snöäventyr...???!! Sambons skridskor ska slipas... -Jag tror jag lämnar in dem på Team sportia, inget jobb för knivslipen här hemma! Samme person har inga skidhanskar eller snygg mössa. JAG FIXAR!

Jag borde nog köpa nån snygg mössa själv... eller kanske en skitful, bara för att vara tvär emot... Alla tuffa åker ju runt med urfula mössor och ser så där coola ut... Nu är ju jag inget coolt slalom freak så det borde väl bli SSK-toppluva. (SSK betyder SKORPEDS SK och inget annat!!) Vi får väl se vad det blir... förmodligen nåt mitt emellan - lagom neutralt!
Jag borde även köpa nåt bra underställ. Tur att det nyss kommit lön för det verkar bli en kostsam dag på stan.
Solbergsresan ska verkligen bli kul. Vi hade helt underbart förra året så det blir nog kanon i år också. Vi åker nog upp redan på torsdag efter att jag jobbat klart.

Nu har klockan blivit 22.00 igen.... det va den kvällen. Måste nog gå ner och städa undan lite innan jag kryper till sängs. Det är inget kul att stiga upp imorgon om hela huset är som ett inferno som en klok vän skulle ha sagt!
Jag brukar helgstäda på torsdagar men imorgon är det ju hockeymatch igen och då sitter vi väl bänkade framför tv:n och håller tummarna för Modo!

Ja, det blev ett himla långt inlägg ikväll. Kom på att jag inte hunnit in till alla andra bloggare så det måste väl också göras innan det blir natt på riktigt.

Ha´re bäst!

2 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Tjolahej tjohopp, här är jag!!!

Va skönt att din dag har varit bra idag. MIN, har däremot varit pizzzz....
Allt har gått åt skogen, o när det var som värst då tror man ju att det ska bli bättre. NEJ, då blir det ännu värre. Babsläsaren har inte funkat på hela dan, stod i telefonkö i 3 timmar, bara för att få veta att det är ett tekniskt fel i hela Sverige, som om jag blev gladare av det. Tur jag inte var ensam på jobbet, vad skulle kunderna tycka om att jag hade en telefon inmonterad i örat hela dan. Lite försynt sa Mia: Att vi skulle ha haft ett headset. JA MEN VEM FANKEN, tror att man behöver det i en butik, där ska man väl inte gå o prata i telefon heller...
OJ , det blev mycket, men i ett mellanrum utan kunder, kunde jag VRÅLA ut mina frustationer, Ja, det var det det.
Jag väntar på min nya telefon med, men bara för att vara tvärsöver, och bättre, så blir det en C905, haha.
Ska ladda in lite, Larz Kristerz i den.
Pelle är i Åre vecka 6, de har killresa dit varje år, de är naturligtvis där enbart för att åka skidor, kanske lyssna på musik, eftersom RIX morron zoo är där.
Så, då fick jag brättes ännu mer, har man en dålig dag, så känns det så mycket bättre att få jävlas med andra, Puss i rumpan, bye bye

Ulrika sa...

Hej K! Tack för dina kommentarer på min blogg! Vad det gäller Phonehouse så säger jag bara -På dem bara! Jag ska också hälsa på dem nästa gång jag far till stan. Det är 10 mil enkel väg, så det kan ju dröja. Jag arbetar på ett försäkringbolag som heter modernaBil, som i sin tur hör i hop med Moderna Försäkringar.