fredag 2 januari 2009

2009 - nu kör vi!!



Så är det ett nytt år! Skulle väl ha gjort nåt inlägg igår på årets första dag men jag tog ledigt i bloggandet.
Hade helt andra uppgifter. Som vanligt på nyårsdagen är man seg och lite trött. Sen fick vi det roliga uppdraget att städa lägenheten... jippi! Precis vad man vill göra den 1/1! Städandet gick som en dans.
Nyårsafton va trevlig. Mat och dryck i goda vänners lag - precis enligt tradition! Men att jag och Nils tog årets sista bad hemma i badkaret va inte riktigt sant. Vi tog oss ett bad till fast utomhus hos Öbergs. Lagom till tolvslaget va vi färdigbadade och hann precis klä på oss innan raketerna skulle skjutas iväg.
Avslutade natten med "singstar" på en annan fest i byn.

Idag har jag tagit mig en promenad och en sparktur. Sambon drog till Hudiksvall så hemma är jag med barnen som vanligt. Nu ska jag bryna lite tacofärs och bege mig till Faktorsvägen. Mat och YRROL - en klassiker som ska ses med fler än sig själv! Skitkul film när man sett den si så där 100 ggr.
Nej köttfärsen väntar... hörs!

2 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Hej på dig och god fortsättning.
Håller precis på att kolla in Yrrol, kanon med barnet på BB, hihi.
Vi tillbringade kvällen med singstar med, nästan hela kvällen, och Buzz, det är ju såå kul.
Det var lite sparsamt med raketerna i år, det märks att folket "drar in" på utgifterna.
Vi sitter och väntar på andra laddningen folk som ska komma upp, de har inte så härligt väder att resa i, ha det gott, vi höres mer//AngA

Anonym sa...

Men hej, va roligt att se lite bilder på kända, men ack så länge sedan de sågs, ansikten! Imorgon fm åker jag hem till Skorped på en blixtvisit, hem igen på söndag och jobba måndag. Må in på service och häls på mormor bland annat. Hoppas att jag får en skymt av fler kända ansikten på station! Ulrika