måndag 14 november 2011

Vilken kanon helg!

Vår överraskningsresa bar alltså iväg till Gävle. En trevlig resa från början till slut.

Startade med lunch vid Högakusten bron och så vidare mot Clarion Hotell i Gävle. Installerade oss där och åt middag på Saloon - Samma koncept som en gång fanns i Ö-vik. Super god mat.
Sedan drog vi till hotellet och fick vara med om whiskeyprovning av Mackmyra whiskey inför morgondagens studiebesök där drycken tillverkas.
När vi satt där kom en massa kändisar - IDOL sändes från just Gävle denna kväll och alla hade valt samma hotell som vi. IDOLERNA såg mest ut som barnhemsbarn som va lite förirrade...

När vi käkade frukost fick vi se både Bard och Niclas Wahlgren m fl - trodde jag skulle få se Laila och bebisen också men de höll sig på rummet... Niclas bar en stor bricka med allt möjligt smått och gott till sina älsklingar.
Lördagen innehöll en massa shopping. Jag drog in två par skor. Ett till kanonpris. Ordinarie pris 600 men med 70% rea slutade priset på strax under tvåhundringen.

Vidare iväg till Mackmyra - intressant som bara den.

Vi käkade världens finaste middag på hotellet. Ska du till Gävle - bo på Clarion - så bra på alla sätt och vis. Sen gick vi ut på stan och gjorde Gävle osäkert!
Hamnade på Harrys och fick svänga våra lurviga. Stannade även till vid spelbordet.... där drog jag in lite mer än 200 kr... alltså - minna såååå billiga skor blev gratis med tanke på min spelvinst.

Efter ännu en kändisfrukost (Mats Ronander och en något sliten Mikael Rickfors) packade vi ihop och åkte norröver. Stannade till i Birsta och shoppade lite till. Köpte en röd/vit prickig bricka...(oväntat att jag köper brickor) ryckte även in några söta ischokladsformar, bra att ha så här års!

När vi kom hem va det två killar som hade längtat... Borta bra men hemma också bra.

Super super TACK till Lars och Ann-Sofie som ordnat allt detta. Det va det roligaste jag gjort på mycket länge.
Nu är man inte bara fullärd i whiskeyproduktion... vi är även ägare till en tunna som ska bli gooood Whiskey kallad ÖnskanMyra!

Nu ska jag ha Majblommemöte...

Inga kommentarer: