fredag 4 november 2011

Kanoners!

Ja ha så va det här lovet över men helgen är ju kvar... Vi har haft en toppenvecka, grabbarna och jag. Vi har inte gjort en massa utan hållit oss här hemma förutom några svängar till Bjästa. Jo, just ja, vi tog en sväng till Bredbyn också. Hämtade paketen med jultidningarna. Härliga tider... bara att sortera och packa för att ge sig ut på byn och leverera.... så du som köpt jultidningar av Axel - snart kommer han och levererar.
Idag har vi mest varit inne och haft det bra - det har ju bara regnat. A och jag tog oss en tur till kyrkan och tände ljus på Mockes grav... Det va fint.

Ikväll skulle Rickard komma hem men det va visst nåt plan som strulade så han blev försenad så vi får väl se när han dyker in... kanske inatt, kanske imorgon... vi får väl se.

Kvällen såg ut att vara lugn men så gjorde vi oss en tur runt byn med lite jul-blaskor och en flaska glögg. Jo GLÖGG - man får dricka glögg när man vill... å nu är det gjort! Ibland är det nödvändigt att bjuda goda vänner på nåt värmande!
Vi slank även in hos familjen Fjeldseth på en kaffekopp...

Nu sover killarna och jag har förberett inför morgondagens hockeyträning. Matsäck och kläder är packade... trunken står vid dörren - Vi är startberedd för en färd mot Bjästa imorgon.

När jag ändå va igång skalade jag en stor bytta med potatis - De som är gjort är gjort... Det innebär att jag har mer tid imorgon till det som händer då.

Innan jag skulle släcka ner så kikade jag in på Fejjan - WOW säger jag bara. Har sett och hört en kanon-video med Wake Up  - Vilka killar - Ska´re va ska´re va Skörpe-pajka!! Johannes, Isac, Kalle och Joel... (hoppas att länken funkar, men man måste ha ett FB-inlogg, tror jag)
Undra just om det va det trumpet-ljudet Axel och jag hörde idag när vi va på kyrkogården.

Man undrar ju bara hur långt dessa killar ska gå... Vi har mycket att vara stolta över här i Skorped.

Strax, dax att sova... men jag har så svårt att slita mig från SF-kanalen. De visar Black Jack - har sett filmen hundratals gånger men den slutar fel varje gång... jag älskar Colin Nutleys filmer!!

Imorgon är det en ny dag - tjolahopp - Jag har det förmodligen bäst i hela världen!!

Inga kommentarer: