torsdag 17 november 2011

Ox´n Ox´n

Nu får kriget komma, hungersnöden eller bara några matglada gäster... jag har frysen full, nej jag menar propp-full  med älgkött. Jag och Rickard har packat kött ikväll, 60 påsar köttfärs och en massa andra bitar som ska förädlas till goda middagar. Jag började oroa mig hur allt skulle få plats i frysen... med lite pusslande så rymdes allt MEN det innebär att jag måste koka både saft och lingonsylt imorgon vilket gör att jag kommer känna mig ännu rikare!!

Detta va alltså en ledig dag?! Började imorse med LUP-möte - jobbade med det fram till lunch och sen en snabb promenad innan grabbarna kom hem från skolan. Tvättade bilen och fixade mat... skickade två till träning, Nils softade i soffan och jag röjde runt här hemma. Då hade jag ingen aning om att kvällen skulle sluta med kött... Trodde att vi skulle samla familjen och kolla in Kärleks Bönderna... Jag drog vinst lotten - slapp åka till slakteriet och packa kött - Rickard drog dit och packningen fick ske här hemma istället.
Nu är det två minuter till midnatt - bäst att knyta ihop säcken - och säga HIPP HIPP HURRA för VIVI-ANNE som fyller hel-jämt. Ha en underbar dag - Jag håller ställningarna!!

Dags att sussa - God natt

Inga kommentarer: