onsdag 9 november 2011

Mina senaste projekt...

Den här hösten har jag haft några små projekt.
Mitt första var när kontoret skulle göras om till gästrum... det är inte helt färdigt men väggarna är målade och tapetserade. Bordet och hyllan är på plats och en provisorisk säng har jag ställt dit.
Det fattas lite på väggarna men det ska jag väl fixa bara jag hittar rätt prylar.
Ett gammalt bord som stått i garaget och nästan ramlat sönder...
Lite vit färg så blev det ganska så fint...

Ett svårt fönster att hitta nån bra gardin till men den här köpte jag för 70 kr
på DollarStore

En gammal IKEA pall som fräschades på med vit färg och ett
fårskinn på sitsen

Kvällsbönen... vem kommer inte att sova gott nu?!
Ja, så här blev det... inser nu att fotot med sängen kom bort... nåväl.... det lägger jag in sen.  Nu kan den som kommer och hälsar på få sova (ruset??) av sig...

Mitt andra projekt var att måla om mitt vitrinskåp... Var väl inte säker på om det skulle bli så bra men så här i efterhand är jag helnöjd:

Hittade inte bilden på originalskåpet men så här såg det nästan ut.


Och så här blev det efter att jag målat det med vit bets 2 varv
Helt okej. Är man trött på sitt gamla skåp kan man alltid måla
lite så står man ut med det ett tag till. Det rymmer massor iaf.

2 kommentarer:

Aina sa...

Oj oj oj Vad jag är avundsjuk. Mitt skåp ska också målas. Men var är orken? Vilken energi du har . Helt underbart och vad fint det blev. Bra jobbat!!!!

Emma - That´s me sa...

Va fint!! Jag målar typ allt vitt hemma, älskar de.. Har också målat ett vitrinskåp, sedan satte jag vitt tyg bakom glaset på sidorna, blev också himla bra!
BRA jobbat!