lördag 26 november 2011

Stormvarning

Idag vaknade vi till mörker. Har varit en orolig natt för lille Nils - hostat och snorat och förmodligen drömt en massa - har till och med talat i sömnen.
När klockan ringde vid 7 va det strömlöst. Skulle kliva upp och packa oss iväg på träning men efter lite övervägande så beslutade vi oss för att stanna hemma. En halvkrasslig kille ska nog inte ge sig ut på isen. Rätt eller fel?? Inte vet jag men nu blev det så. Somliga tror visst annat :-(
Grejorna stod packade och klara i hallen.

Eon hotade med att strömmen skulle vara åter vid 15.00 Trodde att jag skulle få klara mig utan kaffe hela dagen. Nu gick det tydligen snabbare att få ordning på ledningarna.

Det blåser rejält ute idag - julgranen ligger på tvären och det känns inte lönt att ställa upp den ännu en gång - väntar tills det lugnat sig.

Nu måste jag ge mig iväg på affären - skulle egentligen varit på apoteket i Bjästa men nu blir det att botanisera i Konsums apotekshylla istället - hoppas att de har de medikament som jag är ute efter.

Dagens/kvällens evenemang i Skorped är Gameldags julfirande i Lännäs - Blöte står på menyn - det blir trevligt de´!

Förstår mig inte på vissa människor som ska va så förbaskade synisk ibland.... tänk på det! Eller så tänker man inte på det... tar bara en massa kraft och energi i onödan.

Så några ord från, ni vet vem!





Inga kommentarer: