måndag 21 november 2011

Strax dax för...

... Adventsbestyr på riktigt!!

Jag har redan börjat stryka lite gardiner och det känns så härligt att få sätt upp julgardiner i hela huset. Bästa tiden på hela året.

Den här veckan ser lite annorlunda ut än annars. På torsdag till fredag ska SVs personal träffas på Hornöberget - kul.

Därför har jag planerat att onsdagen ska vigas åt advents-stök. Har plockat fram lådorna så det är bara att hugga tag i strykjärnet, dammtrasan och städrocken. Här ska göras advent.

Nu har allt förändrats - när jag kom hem idag såg jag att Nils inte va riktigt kry. Han låter som han har dragit i sig en hel flaska whiskey... det får jag verkligen hoppas att han inte har gjort. Låg på soffan och va helt slut på... detta innebär att han får inte gå till skolan imorgon. Jag blir hemma och ska sköta om min lille prins. Vi får väl se om nåt annat hinns med. Det viktigaste är att han får vila och att mamma finns till hands. Antar att det blir lite film, memory och kanske ett parti UNO... Som sagt - vad är väl viktigare än att barnen blir friska och krya. Jul blir det nog ändå. Tror att han kryar på sig snabbt bara han får ta det lite lugnt.

Nu ska jag uppfylla hans önskan - kom och sov med mig mamma... det är det bästa som finns. Det är precis vad jag ska göra - känner mig jättetrött. Ska bara skriva ett inlägg till innan jag ger upp...

Inga kommentarer: