söndag 27 november 2011

Första ljuset är tänt

Det första ljuset är tänt, och släkt... Glöm inte ljusen!

Jag har mest suttit och skrivit på datorn idag. Jag sitter och gör slut-fixet på den LOKALA UTVECKLINGSPLANEN för Skorped. Jag hoppas att den blir bra, börjar känna mig rätt så nöjd med resultatet och det bästa av allt är att det inte är ett dokument som stängs utan ska vara levande - fyllas på och ändras med tiden.

Här har inte hänt så mycket mera, kaffe, glögg, lussebullar och lite Trolltider - hon är väl helt underbar Siw Malmkvist i rollen som fe förtrollad till häxa... Något missnöjd med sina nya kläder, skor och röst... men hon lever verkligen ut när hon får skvallra friskt om allt och alla.
Inte heller så dumt med en osynlighets mössa - kanske skulle ta och sticka en sån, verkar inte så svårt En synlig maska, en osynlig maska... värt ett försök kanske.

Den som inte sett trolltider fattar förmodligen ingenting av mitt svammel men så kan det va när man inte är uppdaterad i gamla julkalendrar.

Dagen är slut och jag me för den delen. Vi drog en sväng och levererade de sista jultidningarna - En trevlig pratstund och en kaffekopp, Tack för det Helena, alltid lika mysigt!

Så ett ERNST citat:
Jag försöker undvika personer som suger energi. Ut med vampyrerna och in med bomullsmänniskorna!


Nu ska jag hoppa i säng men först rigga allt som ska stå klart imorgon när det bär iväg till fritids och jobb...
Tänk va en helg kan gå fort.

Sänder en tanke till nån som behöver - trista besked är aldrig kul... Jag tänker på Dig K!!

Kramelikram


Inga kommentarer: