måndag 28 december 2009

Skotta skotta snöööööö!

Snön fortsätter att falla. Det är inte direkt nån tung snö men den ska iaf skottas!
Den här dagen skulle Rickard iväg till Bredbyn på några små uppdrag men det blev inget av så för en gång skull så fick jag ha honom hemma en hel dag. Jag passade på att ta en promenad och även kika in till Skorpeds nyaste kök. Mycket fint resultat!!
Bjöd mina små killar och en kusin på plättar till lunch men för att de övriga i kusinfamiljen inte skulle känna sig bortglömda bjöd jag dem på middag. Älgkött och rosade rotsaker i ugnen... När middan va överstökad stack grabbarna och dir Sundberg på hockey. Jag blev ensam kvar här hemma och det gick utmärkt att se matchen på tv. Passade på att betala årets sista räkningar - ops va mycke de är som ska betalas!!
Nu är det åter kväll och jag tror sambon och jag ska se nån film innan det är dags att sova. Antar att grabbarna är rätt så trötta efter en helkväll på arenan.

Appropå snön - jag har skottat så mycket att jag har fått nån mysko bristning i höger ringfinger. Alldeles blått och ont... konstigt, men det är väl för att man är så otränad att göra såna där handgripliga jobb.

Det va väl dagens sammanfattning av vår lilla värld.

Tack å hej...

Inga kommentarer: