måndag 14 december 2009

Allt tar sin tid...

Nästan en hel vecka sedan jag skrev sist... som sagt - allt tar sin tid. Sambon har kommit hem och åkt igen.
Under helgen har vi hunnit köpa lite julklappar men än är det inte klart. Måste nog ränna runt stan lite till - göra en check hur jag ligger till med inköpen.
Inte en enda kaka har jag bakat och nåt vill man ju ha även om vi inte är nå stor-fikare. Men det ska jag nog hinna med det är ju 10 dagar kvar till jul!
Igår va vi till NIPAN och åt julbord tillsammans med farmor och farfar - gott och som vanligt blir man proppmätt av alla godsaker! Axel va en riktig storätare. Nils nöjde sig med potatis och rårivna morötter, å så godisskålen förstås!

Nu råder bråda tider även på jobbet. Allt ska slutrapporteras och listor vi inte fått in ska jagas... Så om du har en cirkellista som jag ska ha - SKICKA IN DEN NU - så jag får julefrid!

Fick med mig en passagerare hem från stan idag - trevligt med sällskap i bilen! Imorgon får denna fröken sköta om mina barn på dagis.
Farmor va snäll och hämtade killarna på dagis idag. Efter middagen så va det skridskoåkning som gällde. Jag hade inte riktigt tänkt mig det men så fick det bli iaf. Snön föll så det va bara att dra på sig täckbyxorna och greppa skrapan och göra isen ren från snö. Det va inte bara vi som va där... det kom fler som ville åka och skjuta skott - KUL!!
Vi va där till halv 8 så sen va det inte mycket kvar av kvällen. Kvällsfika och saga och sen va det mamma-tid... hm, vad gör man då?? Slog in lite julklappar... satte mig vid datorn och författade ett informationsbrev om vår blivande BY-MACK. Som sagt - allt tar sin tid - men nu är det gjort! Ska bara kolla med självaste ordförande om det duger.
Får nog bli imorgonkväll som han får ta sig en titt på mitt utkast.

Onsdag som i vanligafall är min lediga dag blir en dag i stan - Min sista kultur och fritids nämnd. Grabbarna får göra en halvdag på dagis och sen kommer vår räddande ängel - FARMOR och hämtar dem.
Jag fick en jättefin lykta av just denna ängel ikväll... TACK! Det va verkligen glädjande - paket redan nu! Hon fick en CD-skiva av mig - nåt juligt att städa och baka till.

Nu är det nog bara ett att göra - gå till sängs och sova.

Kramelikram YYY

Inga kommentarer: